FANDOM

Azkaban

Азкабан (англ. Azkaban) - в'язниця для порушників законів магічного світу чарівників, під охороною дементорів. Чарівники, що порушують закони магічного співтовариства Великобританії, відбувають в ній ув'язнення (не зовсім зрозуміло, чи є там злочинці з інших країн, але такий варіант видається цілком ймовірним). Найвідоміші вартові в'язниці - дементори, що підкоряються Міністерству магії. (Найімовірніше, є й інша варта, на яку Луціус Мелфой глузливо «не радив» кричати Геґріду і до якої приїжджав по деяких справах Артур Візлі; саме вона займається розподілом в'язнів по камерах і контролем над тим, щоб в'язні вчасно вийшли на свободу після відбуття свого тюремного терміну - дементори, за словами 'Гегріда, нікого добровільно відпускати не хочуть). Як правило, в Азкабан потрапляють чарівники, які вчинили тяжкі злочини. Багато з ув'язнених - прихильники лорда Волдеморта.

Будівля в'язниці представляє собою високу, трикутну в перетині вежу. Стіни в'язниці товсті, кріпосні, проте зруйнувати їх цілком реально. Хоча, ймовірно, для цього потрібна сильна магія.

Історія Редагувати

Азкабан відомий чарівникам з XV століття, але далеко не відразу він почав використовуватися в якості в'язниці. До цього часу про Азкабані ніхто нічого не чув, острів ні разу не наносився на географічні карти як чаклунів, так і маглів. Вважають, що цей острів в Північному морі, як і фортеця, споруджена на ньому, були створені за допомогою магії.

Спочатку фортеця слугувала домівкою для чаклуна на ім'я Екріздіс, про який мало що відомо. Ми не знаємо, родом з якої країни був цей чарівник. Очевидно одне: це був сильний маг, який практикував найгірші види Темної магії. Екріздіс жив зовсім один на острові посеред океану, і, щоб якось себе розважити, заманював до себе маглівських моряків, а потім катував їх і вбивав. Тільки після його смерті, коли маскувальні чари розвіялися, Міністерство магії виявило острів і спорудило на ньому будову. Люди, які розслідують цей випадок, відмовилися коментувати те, що вони виявили всередині фортеці. Все це ще більше затьмарювало те, що острів був заповнний дементорами.

Багато авторитетних чарівники були впевнені, що острів є обителлю зла, і найкращим рішенням буде його знищення. Інші ж побоювалися того, що може трапитися, якщо позбавити будинку така велика кількість дементорів. Вони були вже настільки сильні, що не представлялося можливим їх знищити; багато хто боявся, що дементори почнуть мститися, якщо позбавити їх будинку, до якого вони звикли. Здавалося, стіни будівлі, ніби просочені стражданнями і болем, утримують дементорів. Крім того, експерти, які вивчають споруджені за допомогою темної магії будівлі, стверджували, що знищення Азкабану може погано закінчитися. Тому фортеця залишилася цілою, і до цього дня служить місцем проживання дементорів.

Після прийняття Міжнародного Статуту про секретність (1692 рік) Міністерство магії почало шукати альтернативу невеликим тюрмах для магів, розкиданим по всій країні по різним містам і селах. Такі в'язниці створювали чимало проблем: при спробах ув'язнених втекти магли спостерігали ціле шоу з вибухів, диму і світла. В якості альтернативи вирішили побудувати фортецю неподалік від Гебридських островів, але всі плани зруйнував Дамокл Роулі, коли зайняв пост міністра магії.

Роулі був диктатором, які прийшли до влади за рахунок антімаглівської передвиборної кампанії. Він обачливо скористався гнівом, який відчували багато чарівники в зв'язку з необхідністю ховатися. Садист по своїй природі, Роулі відразу ж відкинув план про будівництво нової в'язниці і наполіг на використанні Азкабану. Він стверджував, що дементори, що мешкають в Азкабані, тільки на руку Міністерству: їх можна використовувати в якості охоронців, що істотно заощадить час і гроші і позбавить від зайвих проблем.

Незважаючи на заперечення чарівників, серед яких були експерти з дементорам і експерти по будівлям з такою ж темною історією, як у Азкабану, Роулі зміг здійснити свій план, і незабаром перша партія злочинців була ув'язнена в Азкабані. Більше їх ніхто не бачив. Якщо вони не були небезпечними психами раніше, то без сумніву стали такими незабаром після прибуття в Азкабан.

Наступний міністр магії, Персей Паркінсон, також був прихильником використання Азкабану в якості в'язниці. І до того часу, як пост міністра зайняв Елдріч Діггорі, в'язниця вже функціонувала протягом п'ятнадцяти років. За цей час нікому не вдалося втекти. Здавалося, що в'язниця цілком непогано справляється зі своїми обов'язками. Так було до тих пір, поки Діггорі не вирішив відвідати Азкабан особисто. Тут-то він і зрозумів, чому з в'язниці ніхто навіть не намагався тікати: більшість ув'язнених давно зійшли з розуму, а прямо поруч з в'язницею ховали тих, хто помирав від відчаю.

Азкабан

Повернувшись до Лондона, Діггорі створив комітет, від якого потрібно відшукати заміну Азкабану або,хоча б, виключити дементорів з охоронної системи ув'язнених. Експерти пояснили міністру, що дементори не покидали острів досі тільки тому, що для них регулярно поставлялися душі в'язнів, якими вони харчуються. Якщо не тримати в Азкабані злочинців, то дементори, найімовірніше, залишать острів і неодмінно поїдуть на материк.

Елдріч Діггорі був сильно наляканий тим, що побачив в Азкабані. Незважаючи на думку експертів, він натиснув на комітет, щоб ті почали пошуки вирішення проблеми. На жаль, перш ніж комітет зміг що-небудь зробити, у Дігорі знайшли драконячу віспу, від якої він незабаром помер. З тих пір, аж до моменту приходу до влади Кінгслі Шелбота, жоден з міністрів магії ніколи всерйоз не розглядав питання закриття Азкабану. Вони закривали очі на нелюдські умови в тюрмі, навіть дозволили за допомогою магії розширити фортецю. Крім усього цього, наказали відвідувати острів якомога рідше, тому що перебування людини в одній будівлі з такою величезною кількістю дементорів згубно впливає на стан здоров'я. Більшість виправдовували себе прекрасною службою в'язниці, адже жодному ув'язненому ще не вдалося звідти втекти.

Минуло майже три століття, перш ніж комусь вдалося втекти. Молодий хлопець зміг таємно вирватися на свободу, обмінявшись місцями зі своєю матір'ю, яка прийшла провідати його у в'язниці. Сліпі і нічого не відчувають дементори не змогли цього помітити, та й ніхто ніколи б не зміг таке припустити.

Незабаром було здійснено другий втечу, ще більш геніальну і вражаючу, коли Сіріусу Блеку вдалося втекти від дементорів. Слабкість в'язниці наочно була продемонстрована протягом найближчих декількох років, коли відбулося дві масові втечі за участю Смертежерів. До цього часу дементори перейшли на бік Лорда Волдеморта, який обіцяв їм неосяжну кількість людських душ і свободу дій,

Тільки Альбус Дамблдор ніколи не схвалював використання дементорів як вартою в'язниці. Не тільки через нелюдське поводження з ув'язненими, але і тому, що передбачав можливу зміну лояльності цих темних істот.

При Кінгслі Шелботі Азкабан був повністю очищений від дементорів. Хоча він як і раніше використовується в якості в'язниці, Азкабан охороняють аврори, позмінно. Після введення даної системи не відбулося жодного втечі.

Репутація Редагувати

У світі чарівників в'язниця Азкабан цілком виправдано вважається жахливим місцем. В'язницю охороняє безліч дементорів, які, як відомо, магічним чином витягають з людини всі світлі емоції і змушують знову переживати все найгірші спогади. Сіріус Блек розповідав, що багато ув'язнених просто припиняли їсти і вмирали від голоду. Найімовірніше, що Азкабан - не єдина в'язниця для чарівників. Але про інших в'язницях практично не згадується. Хіба що в'язниця Нурменгард стала особистою в'язницею для Геллерта Гріндевальта

Місцезнаходження Редагувати

Азкабан знаходиться десь в Північному морі, на одному з островів. Серед шанувальників творчості Джоан Роулінг існують різні версії про те, де точно розташований Азкабан.

Умови утримання Редагувати

Одна особливість звертає на себе увагу: чарівні палички ув'язнених або не вилучаються охороною або повертаються після відбуття терміну ув'язнення.

Однак взагалі магія в Азкабані можлива - Сіріус Блек, перебуваючи в ув'язненні, міг вільно здійснювати анімагічне перетворення.

Судячи з фільмів і деяких реплік персонажів в книгах, можна припустити, що камери в Азкабані поодинокі. В такому випадку дивно виглядають тюремні наколки Сіріуса в третьому і п'ятому фільмі. Незрозуміло, хто і для чого їх зробив.

Етимологія Редагувати

У перекладі з англійської мови - «To ban» означає «Виганяти».

Azkaban-movie

Назва «Азкабан» відбулося з складання назв двох в'язниць: «Алькатрас», розташованої на острові і є найближчим маглівським еквівалентом Азкабану, і «Аваддон», що в перекладі з єврейської означає «місце загибелі» або «глибини пекла».