FANDOM

Left pointing double angle quotation mark sh4 — Твої діти вночі літали на твоїй машині Суррей, туди і назад!

— Правда? І як вона? Хм, тобто це був дуже неправильний вчинок, просто дурний!

Right pointing double angle quotation mark sh4
Моллі і Артур Візлі
Артур Візлі (англ. Arthur Weasley) — глава родини Візлі. Працює в Міністерстві Магії, у відділі з обмеження застосування чарів до винаходів маґлів. Обожнює маглів, вважає їх кумедними, а також небайдужий до їхніх винаходів і щосили експериментує із зачаруванням цих винаходів, використовуючи ним же придуману лазівку в законі, незважаючи на конфлікти з дружиною, які виникають на цьому ґрунті. Він тримав удома літаючий форд «Англія» — до тих пір, поки його молодший син Рон разом із Гаррі Поттером не полетіли на ньому в Гоґвортс через запізнення на поїзд і не розбили його. Машина втратила керування і врізалася в Войовничу Вербу; хлопці понесли суворе покарання, а сам форд помчав у Заборонений Ліс. До того ж, летючу машину бачили маґли, і Артура чекав розгляд на роботі.

Як він сам говорив, колекціонує штепселі, найкращий подарунок для нього на Різдво — набір маґлівських викруток, а заповітна мрія — дізнатися, як літаку вдається триматися в повітрі і не падати.

Біографія Редагувати

Ранні роки Редагувати

Артур Візлі народився 6 лютого 1950 року в родині чистокровних чарівників. Сім'я Візлі полягає в спорідненості з багатьма чистокровними прізвищами Англії: Блек, Крауч, Якслі і ін. Однак за Візлі закріпилося звання «зрадників крові», оскільки члени сім'ї байдуже ставляться до статусу крові людей, з якими спілкуються. Будь перед ними хоч чистокровка, хоч магл, для них важливі лише особисті якості людини. Ці погляди Артур ввібрав з дитинства.

У 1961 році хлопчик поступив в Гогвортс і, як більшість Візлі, потрапив в Гріффіндор. Тут він зустрів свою майбутню дружину, Моллі Пруетт, з якою вони одружилися, як тільки закінчили школу, в 1969 році.

Молодий Артур був прийнятий на роботу в Міністерство магії на незначну посаду в відділ «Протизаконне використання винаходів маглів».

Вже через рік у подружжя народився син Біллі, ще через два - Чарлі, ще через чотири - Персі ... Сім'я зростала, а Артур як займав дрібну посаду на невеликому окладі, так і продовжував її займати. Можливо, якби не гаряче бажання подружжя Візлі мати дочку, вони не стали б народжувати дітей «більше, ніж можуть собі дозволити» (це думка Мелфоїв про цю сім'ю озвучив кілька років по тому їх єдиний син Драко). Лише в 1981 році, коли на світ з'явилася Джинні, Артур і Моллі, нарешті, заспокоїлися.

Перша магічна війна Редагувати

У роки Першої магічної війни Артур Візлі міг тільки співчувати силам опору: маленька посаду, ніяк не пов'язана з роботою аврорів, не дозволяла займатися боротьбою легально, а борг перед родиною не давав права ризикувати своїм життям, приєднавшись до неофіційних сил.

Між війнами Редагувати

В цей час Артур живе звичайним життям багатодітного тата: працює, ростить дітей і, ймовірно, з великим азартом возиться в різними маглівськими штучками.

Друга магічна війна

Однак коли стало відомо, що Темний Лорд повернувся в світ і задумує ще страшніші злодійства, ніж п'ятнадцять років тому, Артур і Моллі примикають до відтвореного Ордену Фенікса.

У грудні 1995 року на Артура напала Наджіні і сильно поранила, але допомога прийшла вчасно, і він вижив.

Після захоплення Міністерства Волдемортом продовжував там працювати, але перебував під "наглядом". Коли Гаррі Поттер під виглядом Альберта Ранкорна проник в Міністерство, в кабінеті Амбридж він знайшов досє на Артура Візлі: "Під наглядом.Всі переміщення відстежуються. Велика ймовірність, що Небажаний №1 вийде з ним на зв'язок (раніше перебував у родині Візлів)"

2 травня 1998 року містер Візлі брав участь в Битві за Гогвортс. В її ході він втратив одного з синів - Фреда.

Подальша доля Редагувати

Ще під час Другої магічної війни Артур був переведений на вищу і добре оплачувану посаду - він став начальником Відділу виявлення і конфіскації підроблених захисних заклинань і оберегів, і під його керівництвом працювали десять чоловік. Цілком можливо, що посаду цю скасували, і Артур повернувся до своєї колишньої роботи.

Приблизно через пару років після закінчення війни народилася його перша внучка, і з тих пір родина Візлі почала стрімко зростати. Ймовірно, Артур був дуже турботливим дідом.

Зовнішність Редагувати

Arthur Weasley

У книгах Артур Візлі описаний як худий, з пристойними залисинами, високий чоловік в окулярах.

У фільмах його образ дещо відрізняється: він міцної статури, з густою шевелюрою і нормальним зором

Примітно, що в другому фільмі Артур з'являється в дуже старої мантії, яка в загальному-то наочно показувала матеріальне становище сім'ї, але починаючи з третього фільму його одяг значно поліпшується, а в шостому фільмі він вже ходить і зовсім в новій мантії

Характер Редагувати

Артур Візлі не честолюбний. Для нього сумлінно виконана робота значить набагато більше, ніж кар'єрний ріст. Він ніколи не опуститься до підлабузництва, ні в якому разі не буде «підсидіти» колег. Свою роботу він любить і не потребує підвищення. Йому добре на своєму місці. І саме це ставить йому в провину його третій син, Персі Візлі. На початку п'ятої книги Джордж, Фред, Рон і Джіні розповідають Гаррі про сварку Персі з батьками. Серед іншого прозвучало і звинувачення, що «через татовій погану репутацію (малося на увазі - репутації безвідмовного нечестолюбівого працівника) ми завжди були ... загалом, не дуже багато грошей у нас було».

Він дуже витриманий і неконфліктний. Протягом шести книг згадується тільки про два випадки, коли Артур Візлі виходив з себе: це згадувана вище сварка з Персі, і випадок, коли в дитинстві Джордж хотів укласти з Роном Незламну обітницю (клятва, порушення якої тягне за собою смерть порушника). Описана в другій книзі бійка Артура Візлі з Луціусом Мелфоєм, хто образив маглів, батьків Герміони Грейнджер, в порівнянні з цим виглядає легкою розминкою.

Взаємовідносини Редагувати

Батьки Редагувати

Неясно, які стосунки були у Артура з батьками і родичами. Відомо лише те, що одружився він зовсім молодим (відразу після школи) проти волі рідних.

Дружина і діти Редагувати

Старший Візлі спершу справляє враження підкаблучника. Він дійсно не чинить опір тиску своєї дружини, але тільки до певної межі. Якщо справа стосується чогось дійсно важливого, позиція Артура Візлі стає непохитною. І те, що Моллі прислухається до його думки, говорить про те, що в сім'ї у нього є авторитет, нехай це і не кидається в очі. Всі діти без винятку шанують батька і прислухаються до його думки. Персі був єдиною дитиною, з яким йому одного разу довелося серйозно посваритися. Але коли блудний син повернувся, Артур з легкістю його пробачив.

Втім, не тільки Персі, але і інші діти кожен по-своєму переживають бідність - близнюки Фред і Джордж пристрасно мріють розбагатіти, Джіні засмучується через підтриманих книг і поношеної мантії, а для Рона це взагалі хвора тема. Але, крім Персі, ніхто з дітей Візлі не докоряють батькам в бідності.

Гаррі Поттер Редагувати

Артур знайомиться з Гаррі завдяки синові Рону, які дружать з першого дня в Гогвортсі. З самого початку знайомства між ними складаються довірчі відносини. Але в той же час він, ймовірно, знаючи або здогадуючись про його місію, відноситься до хлопчика як до дорослого. З одного боку, Артур (на відміну від своєї дружини) намагається не лізти в його справи, але з іншого - завжди готовий дати цінну пораду або м'яко пожурити. Гаррі поважає Артура і прислухається до його думки. Після одруження Гаррі і Джіні вони стають родичами.

Герміона Гренджер Редагувати

Мистер Уизли в метро

Герміона завжди шанобливо ставиться до подружжя Візлі, які відповідають їй тим же. Ймовірно, в ній є якості, які Артур цінує: розум, тактовність, відданість друзям. До того ж Герміона походить із родини маглів, і Артуру завжди цікаво поговорити про всяких цікавих для нього речах - наприклад, про автобусні зупинки. Після того, як Герміона виходить заміж за Рона, вона стає невісткою Артура.

Внуки Редагувати

«Дідусь Візлі» - так згодом називає батька Рон. І дійсно, вже чим-чим, а онуками Артур Візлі багатий.

Марі-Віктуар, Домінік, Луї - діти старшого сина Біллі і Флер Делякур.

Моллі і Люсі - дочки Персі і Одрі.

Фред, Роксана - нащадки Джорджа і Анджеліни Джонсон.

Роза і Хьюго - дочка і син Рона і Герміони Грейнджер.

Джеймс Сіріус, Альбус Северус і Лілі Луна - діти дочки Джіні і її чоловіка Гаррі Поттера.

Всього дванадцять онуків від п'яти дітей (Фред Візлі загинув в битві за Гогвортс, а Чарлі Візлі, схоже, так захопився розведенням драконів, що забув одружитися). І це - справжнє багатство.

Албус Дамблдор Редагувати

Ймовірно, Артур був пов'язаний з директором Гогвортсу дружніми узами ще до відтворення Ордена Фенікса. Можна припустити, що Артур був дуже цінний Дамблдору не тільки як людина, яка з готовністю може виконати будь-яку послугу, але і як працівник Міністерства магії, здатний доставляти потрібну йому інформацію. Так, наприклад, в 1993 році Артур з готовністю бере участь в затриманні втікача з Азкабану Сіріуса Блека, хоча це не входить в його посадові обов'язки. Через рік він допомагає витягнути з неприємностей Аластора Муді, призначеного на посаду викладача Гогвортсу. Очевидно, що Артур це робить не просто для свого задоволення, а скоріше допомагає Дамблдору. Крім того, що Артур є агентом Дамблдора в Міністерстві, він стає однією з сполучних ниточок між ним і Гаррі, після того, як хлопчик подружився з його сином Роном. З відродженням Волдеморта Артур стає одним з активних членів Ордена Фенікса і відповідно, помічником Дамблдора.

Корнеліус Фадж Редагувати

Артур є підлеглим Фаджа, так як він працює в Міністерстві магії. До Другої магічної війни відносини між ними були нейтральними, хоча Корнеліус і вважав, що Артуру не вистачає справжньої гордості чарівника (це виражалося в любові до маглів). Але після відродження Волдеморта Артур встає на сторону супротивників Міністерства, і це стає причиною ворожого до нього ставлення з боку Фаджа. Проходячи повз містера Візлі по коридору в Відділі таємниць, Фадж дивиться на нього як на порожнє місце. Крім іншого, Фадж просить шпигувати за Артуром його рідного сина - Персі. Благо, Артур здогадався про наміри міністра і посварився з Персі, тим самим не давши йому здійснити свої плани.

Орден Фенікса Редагувати

В Ордені Фенікса Артур продовжує виконувати завдання, безпосередньо пов'язані з Міністерством магії - збір інформації, вербування кадрів, охорона входу в Відділ таємниць. Можливо, це йому вдається залучити в Орден Фенікса таких цінних кадрів як Кінгслі Шелбот і Німфадора Тонкс, які теж є працівниками міністерства. Завдяки своєму неконфліктному характеру і врівноваженості Артур завойовує довіру і повагу у феніксовців.

За кулісами Редагувати

Автор серії Дж. Роулінг зізналася, що спочатку подумувала «вбити» Артура в Битві за Гогвортс. Але потім вибрала для цього молоду пару Люпиних

Спочатку, Артур повинен був загинути в п'ятій книзі від укусу змії Наджіні, але Роулінг передумала, тому що якби це було так, то дві останні книги були б зовсім іншими. Перетворивши Рона на подобу Гаррі, в людини, який переживав втрату батьків, Роулінг позбавила б Поттера того прихистку, яким для нього стала сім'я Візлі.