FANDOM

Бартеміус "Барті" Кравч-молодший (англ. Barty Crouch Jr) — син Барті Кравча. Чистокровний чарівник.

Колись блискучий учень Гогвортсу, приєднався до прихильників Волдеморта і до самого кінця залишався фанатично відданим Темному Лорду.

Біографія Редагувати

Юність Редагувати

Барті Кравч молодший був єдиним сином у родині. Судячи з усього, батьки ставилися до нього по-різному. Мати його дуже любила і віддавала йому всю душу, багато прощала. Батько, навпаки, ставився до сина досить строго. Максимум, що Барті міг від нього почути на свою адресу - це скупа похвала. Проблеми в сім'ї штовхнули молодого Кравча в суспільство смертежерів. В їх ватажку, лорді Волдеморті, юнак побачив те, що марно домагався від батька: повага і визнання.

У Гогвортсі був одним з кращих на курсі, здавши на відмінно всі СОВ і НОЧІ. Можливо, використовував часоворот, інакше здати всі 12 СОВ було б дуже важко. Навчався Барті на факультеті Слизерин, також навчався приблизно в один час з «мародерами» і Регулусов Блеком.

Смертежер Редагувати

У 1981 році, після зникнення Волдеморта, Барті брав участь в тортурах аврорів Френка і Аліси Лонгботом, батьків Невіла, довели подружжя до божевілля, за що був засуджений до ув'язнення в Азкабані. Швидше за все, довічно. На суді, головою якого був його батько, Барті Крауч старший публічно відмовився від сина.

Після деякого часу Барті Крауч старший піддався на вмовляння вмираючої дружини і допоміг синові втекти з Азкабану. Користуючись своїм службовим становищем, він з дружиною прийшов до в'язниці провідати сина. У камері мати і син випили багатозільну настійку і обмінялися зовнішністю.

Надалі Барті молодший живе кілька років у будинку батька закляттям Імперіус. За ним наглядає ельф-домовик Вінкі. Але одного разу під час відсутності Крауча-старшого до нього в будинок прийшла працівниця міністерства Берта Джоркінз. Підслухавши розмову Вінкі, вона зрозуміла, хто ховається в будинку під мантією-невидимкою. Побоюючись довгого язика Берти, Кравч навів на неї закляття зміни пам'яті. Але це не допомогло йому: коли Берта Джоркінз потрапила в лапи Волдеморта, він випатрав пам'ять бідної співробітниці так безжально, що потім змушений був її вбити: Берта ні фізично, ні морально вже ні на що не годилася.

Дізнавшись, що відданий йому смертижер знаходиться на волі, Темний Лорд приходить в будинок до Кравчів. Нікому не тільки захистити, але навіть попередити Кравча: незадовго до цього містер Кравч звільнив Вінкі Волдеморт звільняє Барті молодшого від домашнього арешту. Тепер батько і син помінялися ролями: воля сина вільна, а містер Кравч потрапив під закляття «Імперіус», і за ним тепер наглядає Пітер Петіґру.

Під чужою личиною Редагувати

Барті-молодший організовує напад на колишнього аврора Дикозора Муді і захоплює його за допомогою Червохвоста. Піддавши Муді все того ж «Імперіус», молодий Кравч розпитує його про його звички, випиває настійку з волосом Муді і у вигляді Дикозора прибуває в Гогвортс. Про те, що під виглядом Аластора Муді захист від темних мистецтв викладає Барті Кравч-молодший, спочатку ніхто не здогадується.

Ложный Аластор Грюм в Большом зале ТТВ (ГПиКО)

Але ось лже-Муді допускає кілька промахів. По-перше, він показує студентам непрощені закляття. Це, між іншим, міг би зробити і справжній Муді. А ось показувати Круціатус на очах у Невіла і застосовувати Імперіус на учнях він не став би. По-друге, Барті-молодший на очах у половини школи перетворює Драко Мелфоя в тхора, чим викликає небувале обурення Мінерви Макгонегел і несхвалення Герміони. Цей вчинок теж не вписується в характер колишнього аврора. Треба думати, з цього часу Дамблдор почав придивлятися до Муді, якого добре знав далеко не перший рік, особливо пильно. В середині навчального року у Барті-молодшого закінчилася шкура бумсланга, важлива складова настійки, яке лже-Муді змушений пити щогодини. Інгредієнт рідкісний, добути його непросто, і Барті риється в запасах Северуса Снейпа. Потайки. Вночі. А коли його виявляє за цим заняттям Майстер настійок, заявляє, що зайвий обшук у колишнього смертижера ніколи не завадить. Ображений такою недовірою, Снейп, мабуть, висловив свою образу Дамблдора. У директора пропало всякий сумнів в тому, що під виглядом Муді діє хтось інший: влаштовувати обшук у Снейпа без будь-якої причини . Ні, ні, це не Аластор. Але ось хто?

Навесні того ж навчального року містеру Кравчу-старшому вдалося скинути з себе закляття Імперіус і вирватися на свободу з-під опіки Червохвоста. Пішки він добирається до Гогвортсу і встигає сказати Гаррі Поттеру і Віктору Круму, що «він винен» і повинен сказати щось важливе Дамблдору. На жаль, незадовго до цього Гаррі мав дурість віддати лже-Муді карту мародерів, на якій Барті-молодший побачив прийшов на галявину Забороненого Лісу батька. Випередивши Директора, за яким побіг Поттер, він приголомшує Крума і вбиває батька. Щоб труп не знайшли, молодий Кравч перетворює тіло в кістку і зариває її на грядках геґрідовского городу. Очевидно, розповідь Гаррі і сама поява Кравча-старшого дали припущенням Дамблдора певний напрям. Але якщо Директор і почав здогадуватися, хто грає роль Муді, то навіщо він це робить, залишалося неясним.

Але ось добігає кінця Тричаклунський турнір і раптом все йде шкереберть. Крум, що знаходиться під Імперіусом, нападає на Флер Делякур, Гаррі повертається на галявину лабіринту з мертвим Седріком Діггорі, і в довершення всього Муді кудись веде Поттера, скориставшись метушнею. Увірвавшись в кабінет захисту від темних мистецтв, оглушивши лже-Муді і тим самим рятуючи Гаррі, Дамблдор дає Снейпу і Макгонагалл доручення: Северус повинен принести сироватку правди і привести ельфа-домовика Вінкі, яка після звільнення з дому Кравчів працює на кухні Гогвортсу, а Мінерва ─ сходити до дому Гегріда і привести великого чорного пса в кабінет директора. Далеко не всі читачі звернули увагу на цю деталь: Дамблдор просить привести Вінкі до того, як лже-Муді перетворився в Барті Крауча-молодшого. Значить, Альбус вже здогадався, хто ховався під маскою Аластора. Вінкі мала лише підтвердити цю гіпотезу.

Під дією сироватки правди Барті розповідає про те, як покинув Азкабан; як, скинувши на час батьківське прокляття, викликав Темну мітку на Чемпіонаті світу з квідичу; як став «Дикозор Муді»; як підкинув в Кубок вогню ім'я Гаррі Поттера і допомагав йому дійти до фіналу; як убив власного батька і як приємно було зробити це; як перетворив Кубок в летиключ, щоб піднести Волдеморту Поттера, кров якого знадобилася Темному Лорду для відродження ...

A 900d2d15

У Дамблдора зараз на першому місці Гаррі і його душевне самопочуття, все інше - пізніше. Він веде хлопчика до свого кабінету, а з молодим Краучем залишаються Макгонагалл і невтішна Вінкі, яка тільки зараз дізналася, що сталося з її старим господарем. До кабінету лже-Муді входить міністр магії Корнеліус Фадж, що охороняється Дементорами. Після того, як Макгонагалл коротко розповіла, хто перед ним сидить, Фадж напустив на в'язня свого охоронця і той ... поцілував Барті. Поцілунок дементора позбавляє людину душі. І тепер Барті Кравч молодший гірше, ніж мертвий.

Магічна сила і навички Редагувати

Ще на п'ятому курсі Барті Кравч молодший виявляв чудові знання з усіх предметів. Про це говорить його батько, коли згадує, що син отримав на іспитах 12 СОВ. Тому можна припустити, що навички з профілюючих предметів у Барті були відмінні. це:

  • Зілляваріння: за весь час свого перебування в Гогвортсі під личиною Муді, йому доводилося потайки варити настійку.
  • Трансфігурація: Барті непогано розбирався в трансфігурації, інакше б йому не вдалося надати Мелфою вигляд тхора, а труп батька перетворити в кістку.
  • Темні мистецтва: Барті, як і багато інших смертежерів, непогано розбирався в темних мистецтвах: варто тільки згадати Чорну мітку на Чемпіонаті світу з квідичу або цілий рік викладання в Гогвортсі в якості вчителя захисту від темних мистецтв (учні хоч і говорили про те, що він маніяк, все-таки визнавалися, що він багато чому їх навчив, а уроки виходили досить цікавими).
  • Невербальна магія: Барті Кравч молодший зміг безмовно перетворити Драко Мелфоя в тхора і зупинити дощ у Великому залі.
  • Заклинання Конфундус: Можливостей Барті вистачило на те, щоб обдурити такий древній магічний артефакт, як Кубок вогню, і вселити йому, що Гаррі Поттер - чемпіон якоїсь четвертої школи.
  • Непрощенні закляття: Кравчеві вдавалося використовувати їх з юного віку: починаючи від використання закляття на павуків, і закінчуючи горезвісниими тортурами Лонгботомів. Також Барті цілий рік тримав Муді під Імперіус.
  • Дуель: Кравч, був здатний перемогти Аластора Муді, який, в свою чергу, був могутнім і сильним чарівником. Мало того, постійно був напоготові, його майже неможливо застати зненацька.
  • Опір прокляття Імперіус: Кравч-молодший один з небагатьох відомих чарівників, які змогли протистояти Імперіус.

Цікаві факти Редагувати

  • Як говорив сам Барті, у нього багато спільного з Томом Реддла (Волдемортом) - у обох були погані відносини зі своїми батьками, обидва носять їх імена, у обох матері померли раніше татів, обидва вбили своїх татів. Крім того, обидва відмінно вчилися в школі.
  • Всупереч поширеній думці, Барті Кравч - перший втікач в'язень Азкабану. Сіріус Блек був першим, кому це вдалося зробити самостійно.

Характер Редагувати

У книгах Барті представлений як один з найвірніших смертежерів. Ніде не сказано, як він ставився до маглородців, але Крауч яро підтримував погляди Темного Лорда, це доходило мало не до фанатизму. Барті ненавидів батька і анітрохи цього не приховував. Також він особисто говорив, що терпіти не може зрадників Волдеморта і мріє, щоб вони отримали заслужене покарання (можливо, саме через це він і перетворив Драко Мелфоя в тхора, адже його батько був одним із зрадників).

Також Барті вважали божевільним. У книгах і фільмах це показано по-різному:

Арест

У фільмі «Гаррі Поттер і Кубок вогню» вже під час свого арешту він поводився дещо «неадекватно», в книзі це почало проявлятися тільки після Азкабану. Неясно, звідки це з'явилося. Швидше за все, це сталося через недовгого ув'язнення в Азкабані, або ж після тринадцятирічного ув'язнення під «Імперіус».

Барті-молодший також представлений як досить жорстока людина - він був одним з тих, хто катував Алісу і Френка Лонгботом, а пізніше показував на очах у Невіла дію закляття «Круціатус». Під личиною Дикозора Муді використовував при учнях непрощені закляття.

Взаємовідносини Редагувати

Волдеморт Редагувати

Барті-молодший - один з найбільш фанатичних смертежерів. У своїй відданості Темному Лорду може поступитися хіба що Белатрисі Лестранж. Крауч багато знав про Редла і про його батька. Швидше за все, він знав статус крові Волдеморта, але це аж ніяк не зупинило бажання Барті стати самим наближеним до нього смертежером (на відміну від більшості інших смертежерів, Кравч не висловлював явною ненависті до магглородців).

Зовнішність Редагувати

У книзі «Гаррі Поттер і Кубок вогню» зовнішність Кравча-молодшого описана так: «... юнак, якому немає і двадцяти, солом'яні волосся розсипалися по обличчю, молочно-біла шкіра в ластовинні ...»

Відмінності фільму від книги Редагувати

  • У фільмі не згадувалося ні про матір Барті, ні про те, що його батьки звільнили його з Азкабану.
  • Зовнішність Кравча багато в чому відрізняється від описаної в книзі: у фільмі у нього темне волосся, карі очі і відсутні веснянки.
  • У фільмі ні слова не говориться про те, що його поцілував дементор. Дамблдор згадав лише про те, що Барті повернули в Азкабан.
  • У книзі питання про винність Барті в нападі на Лонґботомів все ж залишається відкритим, так як в зв'язку з їх станом їх показання «не можна назвати надто надійними». У фільмі ж він однозначно винен.

За кулісами Редагувати

Девід Теннант, який виконав роль Барті Кравча-молодшого, спеціально придумав своєму персонажу звичку по-зміїному висовувати язик. Тим самим йому вдалося перетворити Кравча в досить переконливого психопата.

Барті Кравч-молодший отримав поцілунок дементора (духовно помер) в розділі «Шляхи розходяться». Десятий Доктор з серіалу «Доктор Хто» з'явився в серії з аналогічною назвою. Обох персонажів зіграв шотландський актор Девід Теннант.

Етимологія Редагувати

Прізвище «Кравч» ( «Crouch») в перекладі з англійської означає «плазувати», «кланятися» і «підлещуватися». Можливо, це натяк або на репутацію Кравча-старшого, або на поклоніння Барті-молодшого Волдеморту. «Crouch» також видозмінений варіант прізвища «Крос» (пров. «Хрест»). Примітно, що у Великій Британії є річка Кравч і впадає вона в Північне море (саме в цьому морі знаходиться в'язниця Азкабан).

Ім'я «Бартеміус» походить від біблійного імені «Вартимій». Це ім'я носив людина, все життя перебував сліпим, і його зцілив Ісус Христос. Він отримав своє ім'я від батька, як і молодший Кравч. Ймовірно, це натяк на те, що Кравч-молодший був настільки засліплений відданістю Волдеморту що не бачив тих, хто був йому по-справжньому дорогий (наприклад, мати). Примітно, що ім'я Вартимій сталося з арамейської слова «вар» - «син» і «Тімей» - скорочення імені «Тимофій». Дослівно це ім'я означає «син Тимофія».