FANDOM

Белатриса Лестранж (у дівоцтві — Блек) — (англ. Bellatrix Lestrange (née Black)) - чистокровна чарівниця, смертижерка, одна із найбільш завзятих прибічників Волдеморта.

Біографія Редагувати

Походження

Белатриса походить з давнього чарівного роду Блеків, представники якого були схиблені на чистоті крові. Вона - старша дочка Сигнуса Блека і Друелли Розьє, у неї є дві сестри - Андромеда Тонкс і Нарциса Мелфой, а також два кузена - Сіріус і Реґулус Блек.

Белатриса вчилася в Гоґвортсі на факультеті Слизерин у Горація Слізнорта в один час з Луціусом Мелфоєм, Ейвері, подружжям Візлі і багатьма іншими героями книги. Але за Луціуса вийшла молодша сестра Белатриси - Нарциса, а вона сама вийшла заміж за сина одного з шкільних приятелів Волдеморта, Родольфуса Лестранжа. Хоча, як з'ясовується в сьомій книзі, єдиним, кого вона любила все життя, був Темний Лорд.

У Белатриси і Родольфуса не було дітей. Що було тому причиною, в книзі не розкривається. Оскільки Родольфус майже не з'являється в оповіданні (про нього лише згадується, і він присутній тільки в одній сцені суду, яку в ситі спогадів бачить Гаррі, але і тоді не промовляє жодного слова), все висновки доводиться робити, спираючись на фрази самої Белатриси. Але і у неї таких фраз не багато. «Якби я мала сини, я б з радістю віддала їх на службу Темного Лорда! », Говорить вона сестрі Нарциса на початку шостої книги. Можна не сумніватися: якби Белатриса мала б дітей (все одно, синів чи дочок), вона зробила б з них смертежерів і козиряла б цим на кожному розі.

Перша магічна війна

Белатриса вступила в ряди смертежерів, як тільки випала така можливість, і набула популярності як одна з найбільш фанатичних і жорстоких прихильників Волдеморта. Після його зникнення в 1981 році разом з чоловіком, дівером і Барті Краучем молодшим намагалася знайти свого господаря. За катування аврорів Френка і Аліси Лонгботомів була засуджена до довічного ув'язнення в Азкабані. На процесі, перед виходом із зали суду, вона заявила, звертаючись до судді, Барті Крауча-старшому:

Темний Лорд повернеться, Кравч! Можете замкнути нас в Азкабані! Ми і там будемо чекати його! Він звільнить нас і обсипле милостями! Ми одні залишилися йому вірні! Намагалися знайти його!

Чому Белатриса і її товариші катували саме подружжя Лонгботом?. Скоріш за все, Белатриса знала про Пророцтво, і знала, що воно підходило двом хлопчикам: Гаррі Поттеру і Невілу Лонґботому. Дізнавшись, що чоловік і жінка Поттери, батьки Гаррі, мертві, вона вирішила, що Темний Лорд, убивши їх, відправився для страховки ще й до Лонгботомів. Можливо, до речі, що він так і збирався зробити: убити обох хлопчаків, які підходили під опис людини, «у якого дістане сили перемогти Темного Лорда». Якщо Поттери мертві, то Волдеморт нагрянув до Лонгботомів, а ті з них щось зробили. Такою була логіка Белатриси. Вона й гадки не могла допустити, що з Темним Лордом впорався однорічний малюк.

Друга магічна війна

Y 0c9feb03

У січні 1996 року Белатриса разом з іншими смертижерами тікає з Азкабану і вже в червні бере участь в операції в Відділі Таємниць, по захопленню Пророцтва. У битві вона бореться з Німфадора Тонкс і приголомшує її, потім з Сіріусом Блеком, відправивши його в Арку в Кімнаті Смерті, і з Кінгслі Шеболтом, також оперував його в нокаут. Белатриса біжить в атріум, захоплюючи за собою Гаррі Поттера. Знавіснілий Гаррі застосовує до неї закляття Круціатус, але це не завдає їй майже ніякої шкоди. Сміючись, вона пояснює юному чарівникові, що «Круціатус» діє тільки тоді, коли чарівник хоче заподіяти біль іншому, відчуває насолоду від чужого болю. Белла знала, про що говорила: адже чужі страждання доставляють їй садистське задоволення. З Міністерства магії вона втікає разом з Волдемортом.

Наступна сцена, де ми бачимо Белатрису - це її прихід з сестрою Нарцисою в будинок до Северуса Снейпа. Підсвідомо відчуваючи в Снейпові підступ, вона радить Нарцисі не довіряти зіллєвару. Але фактично пред'явити їй нічого. І Снейп легко це доводить, розбиваючи все її звинувачення неспростовними доказами.

Як мінімум, з липня 1997 Белатриса Лестранж (ймовірно, разом з чоловіком) живе в маєтку Мелфоїв, де Волдеморт влаштував подобу штаб-квартири. Вона бере участь в нападі на членів Ордену Фенікса під час операції Сім Поттерів, де намагається вбити свою племінницю, Німфадору Тонкс, за те що та виставила її посміховиськом перед Темним Лордом і смертижерами своїм весіллям з перевертнем.

У маєтку Малфоєв Белатриса присутній і тоді, коли хапуни приводять туди своїх бранців, в числі яких був і Гаррі з друзями. Помітивши у одного з хапунів меч Грифіндора, вона допитує Герміону Грейнджер, застосовуючи до неї закляття Круціатус і погрожуючи їй срібним ножем. Пізніше, коли домовик ельф Доббі рятує бранців, Белатриса смертельно ранить його цим ножем.

Після втечі з дому Мелфоїв виявляється, що одна з паличок, які потрапили в руки Гаррі в ході «прощальної» сутички, належить Белатрисі. Цю паличку допоміг впізнати врятований хлопцями Олівандер. За упущеного Гаррі Поттера Темний Лорд накладає на всіх мешканців особняка Мелфоїв домашній арешт. А коли дізнається, що з сейфа Лестранж в Ґрінґотсі викрадена Чаша Гафелпаф, в люті починає бити вбивати закляттям усіх без розбору. Люціус і Белатриса кидаються геть і ледь встигають вискочити з кімнати.

Разом з іншими смертижерами вона сидить в Забороненому лісі, де Темний лорд очікує приходу Гаррі Поттера. У Битві за Гогвортс Белатриса вбиває Німфадору Тонкс, б'ється одночасно проти Герміони Грейнджер, Джіні Візлі і Луни Лавґуд, а після того загинула від зупинки серця, викликаної паралізуючим заклинанням Моллі Візлі.

Зовнішність і характер Редагувати

Беатриса описана як висока жінка c «важкими повіками» і короною блискучих чорних волосся. Після довгого ув'язнення в Азкабані обличчя виглядає висохлим і схожим на череп, а волосся - довгими і нечесаними. Однак одне залишається незмінним навіть роки потому: її гордовитість і фанатична відданість своєму Господарю. Під час суду після першого падіння Темного лорда Белатриса сидить на кріслі для ув'язненого, як на королівському троні.

Беллатриса на семейном дереве Блэков

За характером Белатриса Лестранж дуже запальна, дещо істерична і емоційна, що постійно підкреслюється, як відміну від її сестри Нарциси. Під час битви за пророцтво у Відділі таємниць Люціуса Малфою доводиться кілька разів стримати Беллу, що б вона не вийшла з себе і, чого доброго, не зірвала операцію. Важко сказати, чи завжди вона була такою, або це роки поруч з дементорами не пройшли безслідно. Сама смертижерка, за словами Снейпа, має багато спогадів про те, як погано було в Азкабані.

Ще одна характерна риса мадам Лестранж - кровожерливість і неприкрита схильність до садизму. Вона завжди готова пустити в хід Круціатус і катувати свою жертву скільки завгодно довго. Катування з гарячковим, божевільним фанатичним блиском в очах стали її «візитною карткою». Вона агресивна і вважає за краще вирішувати всі проблеми за допомогою сили. Почуття жалості у неї взагалі відсутнє. Белатриса керується виключно бажаннями Темного Лорда і прагне йому догодити. Єдині люди, до яких вона більш менш м'яка (не рахуючи «її Повелителя», звичайно), - сестра Циссі і племінник Драко. Помітно, що для неї родинні зв'язки означають дуже багато, якщо родичі не відносяться до категорії «зрадників крові» (в чому мали нещастя переконатися Німфадора Тонкс і Сіріус Блек).

Навики

Белатриса Лестранж - прекрасний дуелянт, вона чудово володіє бойової магією, навіть не дивлячись на чотирнадцять років проведених в Азкабані, при цьому вона здатна боротися одночасно з декількома супротивниками. Також Белатриса володіє блокологією і навіть навчає цієї майстерності свого племінника, Драко Мелфоя. Крім цього, у чарівниці помітні непогані навички володіння холодною зброєю. Майстерно володіє закляттям Круціатус і вбивчим закляттям.

Взаємовідносини

Рудольфус Лестранж

Родольфус і Белатриса одружилися, що називається, з розрахунку, тільки заради збереження чистої крові в сім'ї. Ніяких ознак, що чоловік і жінка закохані одне в одного, ні.

Волдеморт

Белатриса завжди щиро підтримувала Темного Лорда. На відміну від багатьох інших смертежерів, вона ніколи не намагалася відрікатися від співпраці з Володарем, замість цього, вона з гордістю стверджувала, що була його найвірнішим і надійним слугою. Здавалося, Белатриса більше, ніж просто фанатик Лорда, вона одержима ним і його ідеями. Вона описується, як рабськи віддана Лорду смертижерка, а в спілкуванні з паном були романтичні настрої, але Волдеморт цього не помічає, оскільки позбавлений почуття любові. Більш того, своїм раболіпством вона навіть часом докучала Волдеморту, про що уїдливо зауважує Северус Снейп.

Сам Волдеморт вважав Белатрису своїм найціннішим і лояльним смертежером. Він тренував її в темних мистецтвах. Коли Моллі Візлі вбила Беллу в Битві за Гогвортс, Волдеморт «вибухнув, як бомба». Проте, малоймовірно, що він був на неї злий, тому що він дійсно піклувався про Беллу, як про особистість, сильну і рішучу. Він дивився на неї з точки зору, стане в нагоді вона йому чи ні.

Нарциса Мелфой

До своєї сестри Нарциси Белатриса відноситься дуже ніжно і шанобливо, що особливо видно на контрасті її відносин зі Снейпом. У той же час помітно, що Нарциса більш сильна людина, ніж її сестра; вона готова йти на ризик заради благополуччя свого сина і своєю рішучістю емоційно пригнічує старшу сестру. Белатрисі нічого не залишається, як плести за Нарцисою і намагатися відговорити своїми сумнівами в Северусі (навіть зізнається, що, на її думку, Темний лорд в ньому помилився). Нарциса їй дуже дорога, і вона не залишає спроб уберегти її від, можливо, фатальної помилки. Найгірше, що може бути, в розумінні Белатриси - це викликати гнів свого Господаря, в той час як для Нарциси більше дорого благополуччя її родини. Але Нарциса прислухається до сестри, коли розуміє, що справа приймає серйозний оборот - як, наприклад, у випадку з мечем Грифіндора, якого вони виявили у хапунів і їх бранців.

Гаррі Поттер

Белатриса бачила в Гаррі, як і її Господар, ворога номер один. Сам Гаррі ненавидів і боявся Белатриси з тих пір як побачив її у ситі спогадіві, визнаних в катуванні Френка і Аліси Лонгботом. Для нього вона найнебезпечніший і сильний смертежер з усіх.

Під час битви у Відділі Таємниць Гаррі хотілося просто вбити Белатрису, адже вона вбила його хрещеного батька. Пізніше вона вбиває Доббі і Німфадору Тонкс, а коли намагалася вбити Джіні Візлі, Гаррі відволікся від мети вбити Волдеморта і кинувся і був уже готовий напасти на неї, але він був зупинений тільки раптовим втручанням Моллі Візлі.

За кулісами

BellatrixMollyDuell

Роль Белатриси починаючи з фільму «Гаррі Поттер і Орден Фенікса» грає англійська актриса Хелена Бонем Картер (англ. Helena Bonham Carter).

Спочатку на роль Белатриси була обрана Хелен Маккрорі (майбутня виконавиця ролі Нарциси Мелфой), однак через вагітність вона була змушена покинути проект. Тому роль дісталося Хелені Бонем Картер, яка, за іронією долі, сама завагітніла незабаром після зйомок.

Хелена Бонем Картер так увійшла в роль своєї героїні, що в фільмі «Гаррі Поттер і Орден фенікса» в сцені, коли смертежери нападають на Дамблдорову армію, вона мало не проткнула своєю паличкою вухо Метью Льюїса (виконавця ролі Невіла Лонґботома).

У книзі Моллі Візлі вбиває Беллу, і та падає на підлогу. У фільмі ж, Белатриса вибухає, вірніше розсипається в пил.

Хелена Бонем Картер в інтерв'ю вказує на деяку неохайність Белатриси, яка стала свідченням того, що свого часу вона була шикарною жінкою, але опустилася з вини чотирнадцяти болісних років, проведених в Азкабані. Вона також підкреслює, що у її героїні було не в порядку з психікою - вона одна з небагатьох, хто підтримував Волдеморта не зі страху, а цілком щиро.

Хелена Бонем Картер запропонувала зробити її героїні гнилі зуби і довгі, криві нігті.

У фільмах Белатриса носить персні і підвіски у вигляді пташиних черепів.

В одному інтерв'ю актори, які виконують ролі Сіріуса Блека і Белатриси Лестранж (Гері Олдман і Хелена Бонем Картер відповідно), міркують, як їх персонажі ставилися один до одного в дитинстві:

- Я думаю, колись ми відмінно грали разом, - говорить Гері Олдман.

- Впевнена, ми грали в доктора і медсестру!

Етимологія

«Белатриса» перекладі з лат. Bellatrix означає войовниця. Також ім'я Bellatrix носить третя за яскравістю зірка в сузір'ї Оріона, одна з найяскравіших зірок нічного небосхилу.