FANDOM

Василіск (від грец. Βασιλίσκος, «базіліскос» - царьок) (англ. Basilisk) - величезний змій, відомий також як «король змій», що живе не одну сотню років. Дуже сильна магічна тварина. Вперше був створений прихильником чорної магії Герпен Злісним, який змусив жабу висидіти куряче яйце. Усвідомивши, яке страшне чудовисько з'явилося на світло, маги заборонили виведення гадюк ще в середні століття.

Basilisk

Незважаючи на те, що василиска Міністерство магії відносить до категорії ХХХХХ - «Смертельні для чарівників / не піддається приручення», все-таки василіск - це змія, хоч і величезна, тому чарівник-парселмовець, що володіє зміїною мовою, може розмовляти з ним і, при достатній магічну силу, цілком контролювати його. Том Редл, він же лорд Воладеморт, ще в юнацькі роки міг командувати цим чудовиськом, в той час як Гаррі Поттер, володіючи Зміїною мовою, не мав над василіском ніякої влади.

Опис

Left pointing double angle quotation mark sh4 «... з багатьох чудовиськ і монстрів, яких в наших землях зустріти можна, не знайти таємничий і смертоносних Василіска, також ще іменованого Король Змій. Цей гад може досягати розмірів воістину гігантських, а термін життя його - багато століть. На світло він народжується з курячого яйця, жабою висіженного. Смерть же несе шляхом дивовижним, небувалим, бо, крім іклів жахливих і отруйних, даден йому погляд вбивчий, так що якщо хто з ним очима зустрінеться, негайно прийме смерть швидку і в муках великих. Особливо бояться Василіска павуки, цураються міру можливості, бо він є ворог їх смертельний; сам оно Василіск боїться лише співу півнячого, бо згубно воно для нього ... » Right pointing double angle quotation mark sh4

Вага дорослого василиска може становить дві і більше тонни, а його довжина, за інформацією Ньюта Саламандера, досягає 50 футів (трохи більше 15 метрів) , при цьому все тіло вкрите лускатою броньованою шкірою, схожою по міцності з шкурою дракона і стійкою до заклинань. Шкіру василіск, як і будь-яка інша змія, час від часу скидає.

Подібність василиска зі змією посилюється наявністю чотирьох отруйних іклів, які по довжині перевершують інші зуби в пащі.

Сам василіск боїться співу півня, яке для нього згубно.

Звичайна тривалість життя василиска - близько 900 років, деякі екземпляри живуть і довше. Харчуються василіски хребетними тваринами, зазвичай - дрібними гризунами.

Отрута василіска

Отрута василиска - на диво сильна магічна субстанція, єдиною відомою протиотрутою є сльози фенікса, які, в свою чергу, добути вкрай складно.

Отрута настільки сильна, що вбиває людину протягом декількох хвилин, викликаючи перед смертю сонливість і замутнений розмитий погляд.

Гарри Поттер и Василиск ударили друг друга

Отрута василиска зберігає свої властивості навіть через кілька років після смерті тварини. Він може також зашкодити неживі предмети настільки грунтовно, що їх неможливо відновити, і, таким чином, він є одним з небагатьох речовин, здатних знищувати горокракси.

Отруйним іклом василіска були знищені два резервуари душі Воладеморта - Щоденник Тома Редла (1993) і Чаша Гельґи Гафелпаф (1998).

Меч Ґодрика Ґрифіндора, що ввібрав в себе отруту василиска, також став дієвим зброєю для знищення горокраксів. Їм були знищені ще три горокракси - медальйон Слизерина (1998), кільце Ярволод Гонта (1996) і змія Наджіні (1998).

Смертоносний погляд

Найстрашнішою зброєю василиска вважається його смертоносний погляд. Два величезних жовтих очей - зазвичай останнє, що встигають побачити його жертви в цьому житті. Навіть «непрямий» погляд василіска, відбитий в дзеркалі, вкрай небезпечний - ті хто зловили такий погдяд кам'яніють і лише настоянка з коренів мандрагори може повернути їм первісний вигляд.

Погляд василіска - настільки сильна зброя, що вражає навіть привидів. Правда, померти вдруге вони вже не можуть, але зате цілком своєрідно «кам'яніють», перетворившись з перлинно-білих в вугільно-чорних і втративши будь-яку здатність самостійно рухатися. З усіх живих істот тільки фенікси мають імунітет до погляду чудовиська.

Василіска дуже бояться всі без винятку види павуків і намагаються якомога швидше покинути район його активної життєдіяльності, причому це не залежить від їх розмірів.

Nick

Арагог, величезний павук-акромантул, якого Міністерство магії, як і Василіска, віднесло до категорії XXXXX, настільки його боявся, що навіть не вимовляв його ім'я, так само, як чарівники не називали ім'я Темного лорда.

Однією з можливих причин такого жаху може бути те, що павуки надзвичайно уразливі до погляду василіска, так як мають широким кутом зору, практично круговим, і не мають тому ніякої можливості ні закрити очі, ні заховати свій погляд, як це робив Гаррі Поттер в Таємній кімнаті, орієнтуючись на величезну зміїну тінь.

Яйце василіска

Невідомо, чому існують чоловічі і жіночі особини гадюк, так як вони народжуються з курячого яйця, висиженного жабою. Але цілком можливо, що, на відміну від реального світу, в якому гібриди в багатьох випадках до розмноження не здатні, василіски можуть спаровуватися. І саме тому Аластор порахував, що ці чудовиська можуть відкладати яйця, а піднесений йому подарунок - це «хитромудро замасковане яйце василіска».

Інформація від Ньюта Саламандера

Василиск в трубе

Перший відомий науці василіск був виведений Герпием Злісним, грецьким темним магом, який умів говорити на зміїній мові. Після довгих експериментів Герпий з'ясував, що з курячого яйця, що висиділо жабою, з'являється на світ велетенська змія, що відрізняється украй небезпечними властивостями. Василіск - це яскраво-зелена змія, що досягає в довжину до п'ятдесяти футів(трохи більше 15 м). У самця на голові є яскраво-червоний чубок. Зуби у нього отруйні, але небезпечніше все погляд василіска. Всякий, хто загляне в його величезні жовті очі, помирає на місці. При достатній кількості їжі - а василіск поїдає будь-яких ссавців, птахів і більшість рептилій - змія може прожити дуже довго. Вважається, що василіск Герпия Злісного прожив майже дев'ятсот років. Розводити василісків заборонено ще з часів Середньовіччя, хоча приховати порушення зовсім нескладно - досить прибрати куряче яйце з-під жаби, якщо раптом нагряне перевірка з Відділу регулювання магічних популяцій і контролю над ними. Справитися з василіском може тільки маг, що володіє парселмовою, тому вони вкрай небезпечні для всіх, в тому числі і для темних чарівників. На щастя, зустрічей з василісками не відзначалося в Британії вже більше чотирьохсот років.

Міфи і факти

У грецькій міфології василиска представляють як величезну ящірку, гігантську змію або великого півня зі зміїним хвостом і зубами. Назва «Василіск» ( «Basilisk») перегукується зі словом «Базилевс» ( «король», «цар»; недарма князь Володимир Красне Сонечко хрестився під ім'ям Василь), і цією назвою висловлюється все повагу до «королю змій», весь страх перед ним. Василіска або «Регулуса» (латинський аналог слова «Базилевс»), також часто плутають з кокатрісом. Тому, Дж.К. Роулінг або зробила це плутаниною, або вирішила їх скомбінувати. Кокатрікс - істота з яйця, відкладеного півнем і висаженного жабою або змією, здатний вбити поглядом, дотиком або диханням, дуже часто, кокатрісов зображують з крилами, на відміну від гадюк.

HarryBasiliskPottermore

Нинішні магли не вірять в реальне існування гадюк, і тому дали це ім'я звичайним невеликим ящірок. У православному календарі є чоловіче ім'я Василіск (в перекладі з грецького означає «царьок»), його носив, наприклад, градоначальник Бородавкін в творі Михайла Евграфовича Салтикова-Щедріна «Історія одного міста».

Згадки

Гаррі Поттер і Філософський камінь(На картці від шоколадних жаб)

Гаррі Поттер і Таємна кімната(Перша поява)

Гаррі Поттер і Таємна кімната(гра)

Гаррі Поттер і Таємна кімната(фільм)

Гаррі Поттер і в'язень Азкабана(Тільки згадка)

Гаррі Поттер і Кубок Вогню(Тільки згадка)

Гаррі Поттер і Орден Фенікса(Тільки згадка)

Гаррі Поттер і Орден Фенікса(фільм) (Тільки згадка) (Поява в спогадах на 2-му DVD)

Гаррі Поттер і Орден Фенікса(гра) (Тільки згадка)

Гаррі Поттер і напівкроний принц (Тільки згадка)

Гаррі Поттер і смертельні реліквії (Тільки згадка)

Гаррі Поттер і смертельні реліквії : Частина 1(Тільки згадка)

Гаррі Поттер і смертельні реліквії : Частина I(гра) (Тільки згадка)

Гаррі Поттер і смертельні реліквії : Частина 2(У вигляді трупа)

Фантастичні звіри і місця їх мешкання(Перший опис)

Гаррі Поттер. Народження легенди

Гаррі Поттер. Світ чаклунства. Історія легенди

Harry Potter : A Pop - Up Book(Тільки згадка)

LEGO Гаррі Поттера : Побудуй свій Чарівний Світ

LEGO Гаррі Поттера : Персонажі Чарівного Світу

Гаррі Поттер. Фантастичні істоти
LEGO Гаррі Поттера : роки 1-4
LEGO Гаррі Поттера : роки 5-7
Гаррі Поттер для Kinect
Фантастичні тварюки: слідство ведуть маги
Pottermore
Гаррі Поттер і Заборонена подорож
LEGO Гаррі Поттера(серія)

Випадкова вікі