FANDOM

Горацій Юджин Флакк Слизоріг (англ. Horace Eugene Flaccus Slughorn) - чистокровний чарівник, Майстер зілля і Декан факультету Слизерин в школі чаклунства «Гогвортс», старий друг Альбуса Дамблдора. Працював в школі аж до свого виходу на пенсію в 1981 році.

Зовнішність Редагувати

У книзі Слизоріг дуже товстий, низький старий з лисою головою і пишними моржевими вусами. У фільмі він без вусів і з пристойною шевелюрою, плюс досить високий і повний, але не товстий.

Біографія Редагувати

Дитинство Редагувати

Горацій Слизоріг походить зі знатної чистокровної чарівної сім'ї Слизорогів, ім'я яких навіть числиться в так званому списку «Священних двадцяти восьми». Його батьки обидва були чарівниками.

Коли Горація виповнюється одинадцять, він поступає в Гогвортс, де розподіляється на факультет Слизерин . Очевидно, він добре знає настійки

Робота в Гогвортсі Редагувати

Задовго до початку розвитку подій в серії романів про Гаррі Поттера Горацій Слизоріг працював викладачем настійок в Гогвортсі, а також був деканом факультету Слизерин. Багато з головних героїв циклу романів про Гаррі Поттера в минулому були учнями Горація Слизорога, наприклад Северус Снейп, Лілі Еванс, а також Волдеморт (Том Редл). В роки викладання Слизоріг захоплюється ідеєю оточити себе перспективною молоддю, яка після випуску зі школи, домігшись успіху, не забуває доброго ставлення професора і дякує йому. Для цього він організовує «Слизоклуб», який функціонує, з 1940-их років. Тоді одним з членів клубу був Том Редл, ймовірно, відрізнявся неабиякими магічними здібностями, інакше б сирота не привернув увагу декана. Після одного із зібрань клубу Том розпитав Слизорга про страшний чарівний обряд поділу душі, і професор зробив помилку, за яку звинувачував себе потім все життя, розповівши йому про цей процес. Злочини Темного лорда надалі, ймовірно, вплинули на життєві погляди Горація.

У 1970-их Слизоріг ще викладає у батьків і хрещеного Гаррі і, ймовірно, звільняється після їх випуску в 1980-их.

Життя на пенсії Редагувати

На пенсії в мирні роки Слизоріг відчуває себе прекрасно. Колишні студенти обдаровують його подарунками, запрошують на свою роботу і свята, завдяки за те, що колись він звів їх з потрібними людьми.

У 1995 році після відродження Волдеморта про спокійне життя Слизорога залишається тільки згадувати. Як тільки смертежери активізуються, Слизоріг тікає до того, як вони встигають дістати його і використовувати його таланти в своїх цілях. Протягом року він не ходить за запрошеннями своїх улюблених студентів і перебирається з одного магловского будинку в інший, не забуваючи при цьому влаштовуватися там якомога комфортніше. Ймовірно, це виснажливе заняття, і чутки про загибель впливових чарівників лякають професора. Коли Дамблдор запрошує Горація в школу, Слизоріг розривається між небажанням приймати сторону Ордена Фенікса (де, як він відгукується, високий рівень смертності) і усвідомленням, що «Гогвортс» - одне з найбезпечніших місць. Вирішальним фактором у поверненні його в школу є Гаррі Поттер, Обраний - перлина, якої не вистачає в його колекції.

Знову в Гоґвортсі Редагувати

Слизоріг повернувся на обидві посади в 1996 році: викладачем настійок він став на запрошення Дамблдора на початку нового навчального року, а деканом Слизерину в кінці, після втечі Северуса Снейпа з Гогвортсу. Після повернення Слизоріг веде дозвільне життя, відновлюючи зустрічі "Слизоклубу», при цьому він навіть примудряється запросити на різдвяну вечірку кілька своїх колишніх студентів. На Зілляваріння професор приймає студентів з оцінкою «вище очікуваного», на противагу Снейпу, який хотів вести заняття тільки зі студентами, оціненими на СОВ вищим балом. Так в його класі виявляються Гаррі Поттер з Роном, і Слизоріг тут же уражається таланту Гаррі, який він, безсумнівно, успадкував від матері. Справжнім джерелом таланту хлопця є підручник обдарованого напівкровного принца. Знання, почерпнуті з цього підручника з позначками на полях, виявляються не такими вже безневинними, і після поразки Драко страшним заклинанням Гаррі ховає книгу в Кімнаті на вимогу Втративши посібник, Гаррі втрачає талант до настійок, але Слизоріг продовжує в нього вірити і списує його невдачі на закоханість.

У наступному році, коли школа потрапляє під контроль Смертежерів, які захопили владу, Слизоріг залишається на своїх посадах. Причини цього невідомі, як і те, якою була його діяльність в Гогвортсі. Показовим є те, що Слізнорта бере участь в Битві за Гогваортс, вперше яскраво демонструючи свою позицію.

Битва за Гоґвортс Редагувати

Як тільки Снейп тікає зі школи, Макгонагел фактично стає главою Гогвортсу. Вона приймає рішення

Активация щита Хогвартса 02 Слагхорн

тримати оборону школи, поки Гаррі не виконає завдання Дамблдора, Слизоріг ж заперечує - Темний Лорд пробереться в школу так чи інакше, а люди, котрі стали на його шляху, напевно загинуть. Професор Макгонегел різко обриває його і пропонує вибирати, евакуюється він разом з іншими слизеринцями, або, нарешті, вибере, на чиєму він боці. Спочатку вважалося, що Слизоріг в боягузтві втік із замку разом зі своїми підопічними, проте після з'ясувалося, що він відправився в Гогсмід, звідки повернувся на чолі значного числа місцевих жителів і власників магазинів, кількох слизеринців, які так само повернулися для захисту замку, друзів і родичів, що залишилися в замку студентів. Слизоріг залишається і бореться з самим Темним Лордом, пліч-о-пліч з Макґонеґел і Шелботом, вважаючи спокутувати свою провину за те, що довгі роки зберігав таємницю про гоокракси.

Після битви Слізнорта веде бесіду зі своїми колегами, професорами Флитвіка і Слраут.

Подальша доля Редагувати

Після закінчення війни широка публіка дізналася про хоробрість професора Слизорога в битві за Гогвортс і змінило в деякому роді ставлення до слизеринців. У 2014 році Слизоріг вийшов на пенсію, а його портрет повісили в загальній вітальні Слизерину

Характер Редагувати

Горацій Слизоріг - фігура неоднозначна. Він боягуз, але при цьому не втрачає від страху голови. Він постарається уникнути небезпеки, але при цьому ніколи не погодиться на підлість, щоб від цієї небезпеки позбутися. Коли перед ним постала дилема: жити в бігах або примкнути до смертежерам, Горацій обрав втечу. Професор Слизорг дуже любить зручні добротні речі, затишні меблі, вишукані вина і не менш вишукану їжу. Людей він сприймає в першу чергу як можливе джерело діставання всяких рідкостей і делікатесів. Якщо при цьому є можливість погрітися в променях чужої слави, Слизоріг не упустить і цю можливість. Старий професор прекрасно орієнтується в тому, що може, а що не може принести йому вигоду. Він виділяє зі своїх учнів найздібніших, або самих пробивних, або на худий кінець тих, у кого впливові родичі і знайомі. Чуття на тих, хто далеко піде, у Слизорога дивовижне. І при цьому йому глибоко байдуже походження людини: чистокровний чи чарівник перед ним, напівкровний чи, зовсім маглородець, навіть напівлюдина. Якщо знайомство з ним вигідно - Слизоріг буде це знайомство підтримувати. І навпаки, яким би не було походження людини, якщо відносини з ним не принесуть ніяких «дивідендів», професор пройде повз, ніби перед ним порожнє місце.

Так, він кличе до свого «Слизоклубу» чистокровну чарівницю Джіні Візлі і маглонароджену Герміону Грейнджер, дізнавшись, що у напіввелетня Гегріда можна розжитися рідкісною і дорогою отрутою акромантула, допомагає лісничому з похоронами Арагогом, а ось сина Луціуса Мелфоя він ледь удостоює розмови. Недарма він нагадує Гаррі старого товстого павука, який сидить в середині своєї павутини і дьоргає за ниточки. Звички сірого кардинала у Слизорога дійсно є. Життя, повне комфорту - ось мета Горація . Що в свою чергу врятувало життя Дамблдора і ледь не коштувало життя Рону Візлі. Справа в тому, що Слізнорта купив пляшку чудовою медовухи з наміром подарувати її на Різдво Дамблдора. Але так і не зміг розлучитися з такою смакотою. Пляшка достояла до 1 березня, коли трапився привід її розпити з Гаррі Поттером і його другом Роном. Але медовуха виявилася отруєною. Правда, встиг випити її Рон був врятований Гаррі, який вчасно знайшов у валізі професора безоаровий камінь. Пізніше Слизоріг всі свої запаси напоїв на домовому ельфа, чим точно привів би в сказ Герміону

Harry-potter-and-the-halfblood-prince-stills-7

.

Горацій любить листуватися зі своїми відомими колишніми студентами , що, ймовірно, тішить його самолюбство.

Останній штрих до характеристики Горація - це його участь в Битві за Гогвортс. Адже практично всі слизеринці відмовилися захищати замок. Однак Слизоріг вибирає сторону Гаррі Поттера, а не сторону Волдеморта. І навіть пізніше вступає в сутичку з самим Темним Лордом разом з Мінервою Макгонагел і Кінгслі Шелботом

Головна помилка Слизорога Редагувати

У професора Слизорога абсолютно немає злоби. Він не бажає нікому зла. Йому глибоко соромно за те, що він колись розповів Тому Реддла про горокракси. Він приховує свої справжні спогади про цю подію в першу чергу через сором. І лише в другу - зі страху. Гаррі Поттер довго і безрезультатно намагається отримати від Слизорога його справжні спогади. Ті, які Горацій віддав Дамблдору, явно «підчищені» самим професором. Нічого не допомагає Гаррі виконати завдання директора. Ні положення улюбленого учня, ні лестощі, ні наполегливість. Поки Гаррі не розповідає йому про те, як саме померла його мати. І що змусило Слизорога віддати Гаррі свої справжні спогади? Суміш жалості, співчуття, батьківської любові до Лілі Еванс і гарячого бажання хоч якось виправити скоєне. Так, Гаррі скористався в той вечір зіллям удачі, але зілля удачі лише дало шанс юнакові бути вислуханим старим професором. Воно підказало Гаррі як виманити Слизорога на «нейтральну територію», і як придушити страх Горація. Коли під дією рясно випитого вогняного віскі професор Слизоріг стає самим собою, і доводи розуму і вигоди поступаються місцем моральним зобов'язанням, він намагається бути «таким же сильним і сміливим, якою була Лілі».

Магічні здібності Редагувати

Горацій - досить розумний і начитаний чарівник. Йому багато чого відомо навіть про дійсно рідкісну і темну магії, але інтерес до неї у нього все ж більш теоретичний. Так, саме до Горація звертається молодий Том Редл з питанням про горокракси, значить він упевнений, що подібні області магії можуть бути відомі і декану.

Крім того, Слизоріг знається на блокології і само-трансфігурації. Він може вправно за лічені секунди перетворити себе в м'яке крісло і знову самостійно повернутися в первісний стан.

Взаємовідносини Редагувати

Лілі Еванс Редагувати

Лілі була однією з улюблених його учениць. Слизорга не раз відзначав талант Лілі до настійок, завдяки чому дівчина потрапила в його Слизоклуб і була його кращою студенткою. Професор був вкрай здивований, коли дізнався, що Лілі - маглонароджена. До цього він вірив в те, що відмінно вчитися можуть тільки чистокровні чарівники.

Слизоріг вважав її веселою і хороброю, Гаррі використовував любов його до його матері, коли просив у нього справжнє спогад про Тома Редла, закликаючи професора бути таким же хоробрим, як його мати, і допомогти йому.

Феликс-фелицис - используйте его с толком (ГПиПП)

Гаррі Поттер Редагувати

Альбус Дамблдор недарма призводить Гаррі до Слизорога, щоб умовити чоловіка стати професором в Гогвортсі. Він упевнений, що Гаррі - обдарований, відомий, впливовий - стане перлиною його своєрідною колекції. Це відразу викликає у хлопця асоціації з павуком, що дьоргає за ниточки павутини, керуючи своїми жертвами. Гаррі не відчуває до професора ненависті або серйозної неприязні, але не бажає спілкуватися з професором більше, ніж необхідно. Тому, коли Слизоріг запрошує хлопця в свій Слизоклуб, Гаррі приходить на перші збори і різдвяну вечірку, інших заходів під різними приводами він намагається уникати.

Сам Слизоріг же в захваті від Гаррі, і всіляко намагається «дістати» Обраного в своє коло спілкування. На перших зборах Слизоклубу він намагається витягнути з Гаррі історію про битву в Міністерстві магії і пророцтво, просто бажаючи володіти правдивою інформацією, а не чутками.

Коли Гаррі починає виблискувати успіхами на настійках, Слизоріг обсипає хлопчика компліментами, пригадуючи, що його мати була у нього кращою ученицею. Він неодноразово відзначає талант Гаррі, навіть в присутності Снейпа - ймовірно, щоб розташувати хлопця до себе. Слизоріг втрачає свій ентузіазм тільки, коли Гаррі намагається натиснути на нього, вимагаючи розкрити справжній спогад про Тома Редла.

Том Редл Редагувати

Том Редл, як відомо, умів викликати прихильність до себе людей. До розмови з Сизорогом про горокракси Том готувався не один день: він дарував професору його улюблені ласощі і неодноразово лестив йому в присутності однокласників. Слизоріг за це був готовий замовити слівце в Міністерстві магії, щоб Том за кілька років піднявся до верхнього чину. Однак Том виносить з цього свою користь. Увечері після чергових зборів Слизоклубу Реддл задав Слизорогу питання про горокракси. Той знехотя говорив на цю тему і постійно повторював, що сподівається, що тема розмови викликана тільки науковим інтересом. В цілому, професор не висловився на підтримку ідеї поділу душі, але і не був досить обережний у розмові зі студентом. Пізніше Горацій звинувачував себе себе за те, що відкрив Тому, і спокутував свою провину борючись проти нього.

Албус Дамблдор Редагувати

Дамблдор представляє Гаррі Горація, як давнього друга і колегу. Ясно, що вони не є найкращими друзями, але дорожать зв'язком один з одним. Можливо, обидва з цієї дружби виносять щось корисне - Дамблдор є одним з найвпливовіших людей і, можливо, допомагає Слизорогу і його перспективним учням, Слизоріг ж давно володіє інформацією, яку хоче знати Альбус. Щоб упевнитися в тому, що Том дійсно планував створити кілька горокраксів, Дамблдор вирішується запросити Слизорога в школу. Вивідати оригінальний спогад про розмову з юним Томом директор доручає Гаррі Поттеру, так як, ймовірно, побоюється тиснути на Слизорога і тим самим відштовхнути його у ворожий табір. Багато вміння і знання професора стали в нагоді б поплічникам Темного Лорда. Дамблдор "приманює" Слизорога саме Гаррі, знаючи, що Горацій не упустить знайомство з Обраним, але сам застерігає хлопчика бути з професором насторожі

Професори Гоґвортсу Редагувати

Jim-broadbent 49358

Горацій був в хороших відносинах практично з усіма викладачами Гогвортса, і вони не висловлювали йому зневаги.

Слизоріг був деканом і професором настійок у Северуса Снейпа. Розхвалюючи Гаррі, Слизоріг пригадував талант Снейпа в знанні його предмета, але ніколи не співав йому дифірамби, що дивно, з огляду на, що Гаррі домігся успіхів, завдяки підручнику Снейпа. Є ймовірність, що після історії з Реддла, професор став більш обережним зі студентами, захоплюється Темними мистецтвами, тому він не розгледів таланту напівкровного принца

Слизоріг був у приятельських стосунках з Мінервою Макгонагел, але, мабуть, жінка не довіряла йому досить сильно. Коли перед Битвою за Гогвортс, Слизоріг зауважив, що бій з Темним Лордом і його армією нерозважливо і ризиковано, Макгонагел закликала Слизорога покинути замок разом зі слизеринцями, а якщо він встане на ворожу сторону, вона була готова боротися проти нього. Горацій, можливо, був роздратований тим, що Мінерва не вірила йому. Однак її жорстка реакція послужила поштовхом для його активної протидії силам зла - чоловік став битися, навіть не потрудившись переодягнутися зі своєї піжами.

Ще один колишній студент Горація - Гегрід. Можливо, вони не спілкувалися часто, і Слизоріг упереджено ставився до нечістокровних магів і напівлюдей, проте пізніше вони знайшли спільну мову. У квітні 1997 року Гаррі, під впливом Фелікс феліціс, покликав Слизорога на похорон Арагога. Професор тут же зібрався, прихопивши з собою склянки для отрути акромантула, добути яку практично неможливо. Хоча, коли вони присутні на похоронах, Горація переслідував корисливі цілі, він сказав красиву промову, яка зворушила Гегріда - він не очікував, що хтось із колег може перейнятися співчуттям його горю. Опинившись в хатині і побачивши там волосся єдинорога, теж дорогий інгредієнт, Слизоріг зацікавився лісничим і його роботою. Він явно не очікував, що напіввелетень виявиться корисним і перспективним.

Також Слизоріг згадував, що знає Долорес Амбридж. Він побоювався, що на посаді викладача з ним трапиться щось подібне, що і з нею, але Дамблдор пояснив, що жінка поступила нерозумно, грубо з кентаврам. Слизоріг тоді помітив, що вона йому ніколи не подобалася.

"Слизоклуб" Редагувати

Клуб - дітище Слизорога, його головна причина повернення в «Гогвортс».

Слизоріг, вишукуючи перспективних студентів, вже давно придбав деякий досвід спілкування з людьми. Якщо в перші роки викладання, він покладався на родовід студентів (вірніше, ту історію про чистоту крові, яку вони йому розповідали), то з роками він став запрошувати в Клуб і просто здібних учнів - наприклад, Лілі Еванс була талановита в настійках, але була маглонародженна, а Джіні Візлі зробила відмінний пристріт і була чистокровною, проте її чистокровного брата Рона Горацій не покликав, незважаючи на його дружбу з Гаррі.

Є чарівники, які хотіли б потрапити в оточення Слизорога, але він їх не приймав. Таким був Драко Мелфояй так до речі нагадував професора на уроці про свого дідуся. Драко підходив для Клубу: його батько перебував в Слизоклубі (згідно фільму]), Слізнорта був знайомий з його дідом, Драко непогано вчився, Мелфої безсумнівно багаті і мають зв'язку. Ймовірно, саме зв'язку з смертижерами відлякали Горація від хлопця, або він не побачив в ньому ту силу, яка піднімала його колишніх учнів на вершини успіху.

Цікаві факти Редагувати

Слизоріг великий любитель вишуканих вин і різних кондитерських виробів.

Гораций

Слизоріг постійно згадує успіхи Лілі в настійках, але не згадує, що дід Гаррі по батьківській лінії і його далекий предок були відомими винахідниками зілля. Ймовірно, він теж користується любов'ю Гаррі до матері для того, щоб розташувати його до себе.

Етимологія Редагувати

Горацій - ім'я грецького поета-епікурейця. Прихильники епікурейства любили їжу і спілкування зі знаменитими людьми. Це дуже схоже на характер Слизорога

За лаштункам Редагувати

.Роль Горація Слизорога в фільмах виконав Джим Бродбент.

Цікаво, що Бродбент грає колишнього вчителя Северуса Снейпа. Однак, в житті виконавець ролі Снейпа, Алан Рікман, старше свого «викладача» на три роки.

В екранізації шостої книги Гаррі застає Слизорога за розкраданням паростків дорогого рослини зі шкільної теплиці, в книзі ж - професор Спраут сама видає професору рослини для занять. Також у фільмі Слизоріг вголос просить у Гегріда дозволу взяти у Арагогом отрута, в книзі він це робить таємно.

У фільмі перед Битвою за Гогвортс немає сцени спору з Макгонагелл. Декан Грифіндора просто замикає слизеринців в підземеллі, а Слизоріг, випивши зілля удачі, починає накладати захисні чари на замок. Також Горацій в фільмі не бореться з Волдемортом.