Фэндом

Вікі Гарріпедия

Гоґвортс

318статей у
цій вікі
Добавить новую страницу
Коментарі0 Поделиться

Гоґвортс (ориг. Hogwarts) — вигадана школа чарівництва із серії романів англійської письменниці Джоан Роулінг «Гаррі Поттер», яка розташована у Великобританії. Гоґвортс є основним місцем дії всіх 7 книг про Гаррі Поттера.

Навчання в школі триває сім років. У кінці кожного навчального року учні складають іспити. Особливо важливими іспитами є СОВи та НОЧІ (у кінці п'ятого та сьомого років навчань відповідно). Головою школи є директор.

Навчання в Гоґвортсі безкоштовне. Проте підручники, мантії та решту необхідних для навчання речей учні повинні придбати на свої кошти. Хто не має такої можливості, може користуватися речами, що придбані на кошти спеціального фонду допомоги бідним учням.

Місцеперебування Редагувати

Згідно з інтерв'ю авторки Дж. Ролінґ, Гоґвортс:

«…величезний, доволі страхітливий на вигляд замок, що розвалюється, із хаотичною плутаниною башточок та зубчатих стін. Подібно до будинку Візлів, ця будівля не могла бути побудована маґлами, тому що вона підтримується чарами»

Також авторка повідомила, що школа чаклунів знаходиться десь у Шотландії.

Лозунг школи: «Draco dormiens nunquam titillandus», що з латини перекладається як «Ніколи не лоскочи сплячого дракона». Джоан Ролінґ пояснює його тим, що хотіла придумати школі не абстрактний, як це трапляється зазвичай, а практичний лозунг.

Особливу увагу в Гоґвортсі приділено безпеці. По-перше, будівля захована від очей маґлів. Якщо б комусь із немагічного населення трапилося підійти до воріт школи, то він не побачив би нічого окрім розвалин старої будівлі та таблички «Не входити» («Keep out»).

Також Гоґвортс захищений від непроханих чаклунів. Зокрема, явлення на території школи заборонене. Вхід до школи захищений потужними закляттями.

На території школи, окрім замку, розташовані:

Першокурснику легко заблукати в Гоґвортсі, проте навіть директор школи не знає всіх таємниць будівлі. Східці всередині Гоґвортсу постійно змінюють напрямок. Є таємні кімнати, а також удавані двері.

Історія школи Редагувати

Приблизно тисячу років тому — точна дата заснування школи невідома — школу Гоґвортс утворили чотири найсильніших чарівників того часу — Ґодрик Ґрифіндор, Гелґа Гафелпаф, Ровена Рейвенклов та Салазар Слизерин. Побудували школу вони якнайдалі від маґлів, оскільки в той час чаклуни зазнавали великих утисків.

Кілька років вони працювали разом: відшукували магічну молодь та запрошували її для навчання в Гоґвортсі. Але згодом між ними виникли непорозуміння: Слизерин вважав, що учнів треба приймати вибірково. Він доводив, що магічні знання не повинні виходити за межі чарівницьких родин. Салазар Слизерин вважав, що чарівникам із маґлівських родин не можна довіряти. І згодом він залишив школу.

Гуртожитки Гоґвортсу Редагувати

У школі існує чотири гуртожитки, кожне з яких носить ім'я одного з засновників Гоґвортсу. Всі учні Гоґвортсу обов'язково розподіляються в гуртожитки. Кожен гуртожиток має власні символіку, традиції, керівника і територію, заборонену для учнів інших гуртожитків.

Список гуртожитків

Шкільна пісня Редагувати

Співається всіма, хто працює та навчається в школі. Албус Дамблдор використовував в якості підказки слів золоту стрічку, що зображала собою слова. Співається на будь-яку мелодію (кожен вибирає на свій смак).

Слова:

Гоґвортс, Гоґвортс, гостоворсий Гоґвортс
просимо уклінно вишколити нас,
мудрих і тупеньких, лисих і глухеньких,
й шмаркачів, що йдуть у перший клас.
В наших головешках ще гуляє вітер,
і засохлі мухи у кутках лежать,
там на всі предмети місце віднайдете,
бо в порожній горщик легко все запхать.
Дай, будь ласка, Гоґвортс, мудрості своєї,
і про все таємне чесно розколись.
Не лінуйся, чемним будь, нас учити не забудь,
Не згорить наш мозок — не-жу-рись!

Вступ Редагувати

Швидше за все, Гоґвортс — єдина у Великобританії школа чаклунів, отже, там навчаються всі діти із магічними здібностями. Магічне перо реєструє всіх дітей-чаклунів. Щороку до навчання запрошуються діти, що досягли віку 11 років. Приймати таку пропозицію необов'язково, оскільки деякі батьки бажають навчати своїх дітей вдома. У разі, якщо малий чаклун народився в родині маґлів, до них навідується хтось із персоналу школи, розповідає про світ чаклунів та допомагає учневі придбати все необхідне.

Розподілення за гуртожитками Редагувати

Розподілення здійснюється в перший день першокурсників у Гоґвортсі за допомогою Сортувального Капелюха у Великій залі в присутності персоналу Гоґвортсу та решти учнів. Процедура проходить таким чином: кожен першокурсник по черзі сідає на ослінчик, після чого йому на голову вдягають Сортувального капелюха. Капелюх самостійно вирішує, де надалі буде вчитись учень. При цьому він звертає увагу на особисті якості учня. Ґрифіндор — гуртожиток для хоробрих і шляхетних, Рейвенклов — для розумних та кмітливих, Гафелпаф — завзятих та чесних, а Слизерин — для хитрих та спритних. Рішення Сортувального капелюха обов'язкове для виконання. Проте інколи Капелюх може прислухатись до бажання учня навчатись на певному гуртожитку, як це трапилось із Гаррі Поттером.

Система навчання Редагувати

Кожного навчального року в Гоґвортсі відбувається змагання між гуртожитками. Кожен учень за досягнення у навчанні, квідичі, за прояв логіки або гарних людських рис отримує бали. Також за академічні та адміністративні порушення бали знімаються з учнів. Бали зараховуються та віднімаються за допомогою великого піщаного годинника, що розташований у холі. Годинник має чотири відділення — для кожного гуртожитку. Кожне відділення складається з двох частин. У верхній знаходяться коштовні камінці: для ґрифіндорців — рубіни, жовті топази для гафелпафців, сапфіри — для рейвенкловців та смарагди для слизеринців. Коли бали додають учням, камінці падають із верхньої частини в нижню, коли віднімають — навпаки. У кінці року у колір та символіку гуртожитку, що виграв, наряджають Велику Залу.

Знання кожного окремого учня перевіряються під час іспитів, що проводяться щороку. Особливо важливими вважаються іспити СОВи та НОЧІ — в кінці п'ятого та сьомого року навчання відповідно, оскільки СОВи визначають подальшу спеціалізацію учня в школі, а НОЧІ допомагають отримати відповідну роботу.

Навчальний рік у Гоґвортсі поділяється на три семестри. Після першого наступають Різдвяні канікули, після другого — Великодні, і, нарешті, після третього семестру настають літні канікули, якими закінчується один навчальний рік. Учні їдуть додому на Різдвяні та літні канікули, або можуть залишатися в Гоґвортсі на Різдво. Крім цього в школі святкується Гелловін.

Предмети Редагувати

Легендарні магічні речі Гоґвортсу Редагувати

Сортувальний Капелюх Редагувати

Основна стаття: Сортувальний Капелюх

Меч Годрика Ґрифіндора Редагувати

Основна стаття: Меч Ґодрика Ґрифіндора

Обнаружено использование расширения AdBlock.

Випадкова вікі