Fandom

Вікі Гарріпедия

Джоан Роулінг

321стаття у
цій вікі
Add New Page
Коментарі0 Share

Джоан Кетлін Роулінґ  (англ. Joanne Catline Rowling) — англійська письменниця, літературний псевдонім Дж. К. Роулінґ (англ. J.K.Rowling), автор серії романів про Гаррі Поттер.

Книги про Гаррі Поттер а утримують величезну всесвітню увагу, виграють численні нагороди (наприклад, книга Гаррі Поттер і келих вогню 2001 року отримала Премію Г'юґо), продано понад 325 мільйонів книжок. Останні чотири книги серії постійно є найшвидше продаваними книгами в історії, цей рекорд заключна книга Гаррі Поттер і смертельні реліквії й досі утримує.

Крім книг про Гаррі Поттера Джоан Роулінг випустила також дві книги для дорослих: «Несподівана вакансія» (2012) та «Поклик зозулі» (2013).

Біографічні відомості Редагувати

Джоан народилась у сім`ї Піта Джеймса Роулінґа і Ен Роулінґ (дівоче прізвище Волант) 31 липня 1965 в Єйті, Ґлостершир, Англія , за 10 миль (16,1 км) на північний схід від Брістоля. Після закінчення школи навчалася на філологічному факультеті (спеціальність «Французька мова та література») провінційного університету м. Ексетер, а потім працювала секретарем лондонського відділу організації «Міжнародна амністія». У 26 років Ролінґ поїхала у Португалію, де знайшла місце вчительки англійської мови та літератури. Там вона вийшла заміж за місцевого журналіста, і в 1993 р. у них народилася дочка Джесіка. У цей час Ролінґ почала писати книгу про хлопчика-сироту, котрого взяли у прийми лихі родичі і котрий навіть гадки не мав про свої чаклунські здібності до того дня, коли його відвезли на літаючому мотоциклі у школу чарівників.

У 1995 р. Ролінґ розлучилася із чоловіком і переїхала в Единбург, що у Шотландії. Першу книгу серії — «Гаррі Поттер і філософський камінь» («Harry Potter and the Philosopher's Stone»), котра вийшла друком у Великобританії в 1997 p., — Ролінґ писала п'ять років. Закінчити роман їй вдалося завдяки Шотландській раді у справах мистецтв, яка виділила Ролінґ невеликий грант у рамках підтримки дитячих письменників. Коли рукопис було закінчено, виявилося, що жодне видавництво не захотіло видавати книгу початківця. Ролінґ віддала рукопис літературному агенту, а сама влаштувалася вчителькою французької мови в один із единбурзьких коледжів, щоби мати змогу утримувати дочку.

Бібліографія Редагувати

Посилання Редагувати

Випадкова вікі