FANDOM

Криволапик (англ. Crookshanks) - кіт Герміони, якого вона купила собі «в подарунок на день народження» в останні дні серпня 1993 року «Чарівному звіринці».

Crookshanks Sitting-A Half-Kneazle.jpg

Історія

Отримавши від батьків гроші в якості подарунка на чотирнадцятий день народження, Герміона збиралася купити на них сову, але «бідний котик» виглядав таким нещасним, а послужлива чарівниця-продавщиця так розжалобила дівчинку розповіддю, що ось уже довгі роки бідна тваринка живе в магазині і ніхто його не купує ... Коротше, з магазину Герміона вийшла з величезним котярой на руках. Криволапик насправді наполовину кіт, наполовину Нізл. У книзі він описаний так: «Він був схожий на величезного кота або маленького тигра з плескатою мордою».

Рудий Криволапик відразу не сподобався Рону. Головним чином тому, що косо подивився на його щура Скеберса. Шкода, Криволапик не вмів розмовляти, а то б він відразу сказав яку таку тварюку Рон пригрів на грудях. Кот-то він не звичайний, а з магічними здібностями: він моментально відчуває, хто є хто. Хто дійсно народився з чотирма лапами і хвостом, а хто тільки вдає, що він милий домашній улюбленець.

І в тому який з'явився потім біля Гогвортсу Вовкодаві Криволапик відразу розпізнав чарівника, Сіріуса Блека. Правда, з Сіріусом вони не відразу знайшли спільну мову і потоваришували - все ж перетворення в собаку лякало кота. Але він звик. Тепер Криволапик полював за Скеберса не в силу древніх котячих інстинктів, і навіть не тому, що відчував загрозу в обманщика, а щоб принести Пітера Петтігрю «в обійми старого друга», який мріяв поквитатися зі зрадником. При будь-якому зручному випадку кіт намагався схопити Скеберса, але тут на варту безпеки старенькому щуровці горою встав не тільки Рон, але і Гаррі Поттер. Хлопчики, звичайно, зовсім не здогадувалися про те, що в шкурі домашнього улюбленця Рона ховається один з «мародера» на прізвисько Червохвіст.

Одного вечора, після походу в Гогсмід Гаррі, Рон і Герміона обговорювали те, що вони підслухали з розмови Хагріда, мадам Розмерти, професора Макгонегел і міністра Фаджа. Діти дізналися, що батьки Гаррі багато років тому загинули не випадково. Їх зрадив один з їхніх друзів. Тоді всі вважали, що це був Сіріус. І коли юний Поттер вибухає гнівною тирадою на адресу людини, що погубив його маму і тата, Криволапик демонстративно випускає кігті. Кишеня Рона, де сидить принишклий Петтігрю, починає помітно тремтіти ...

 В одну з ночей мешканці ґрифіндорській спальні для хлопчиків були розбуджені переляканими криками Рона: Сіріус Блек стояв над ним з ножем. Правда, він тут же зник, як тільки піднявся шум. Більшість дуже довго думали: як Блек міг проникнути в вітальню? Звідки знав пароль? Виявилося, Криволапик викрав всі паролі на тиждень з тумбочки одного грифіндорців (він записав їх на папірці). Всі були впевнені, що злочинець помилився ліжком, і його метою був Гаррі Поттер.

 Але Пітер в образі Скеберса прекрасно зрозумів, хто і навіщо знадобився декому там, за стінами замку. Не відчуваючи себе більш безпечно в спальні хлопчиків-грифіндорців, він інсценує власну смерть. Забруднений кров'ю простирадло і пара підкинутих волосків з пухнастою шуби Криволапика повинні були навести всіх на думку, в чиєму шлунку закінчив життя бідний щур. Сам Пітер втікає з замку ... Впевненість Герміони в непричетності її кота до зникнення Скеберса стала причиною серйозної сварки між нею і Роном.

Тільки після знаходження Скеберса, живим і здоровим, в будиночку Гегріда, Рон приносить свої вибачення. А вже після того, як хлопці дізналися, хто ховався під личиною домашнього улюбленця Рона, ставлення того до Криволапика різко змінюється. І нового свого вихованця, сову Левконію, хлопчик насамперед підносить до морди кота. Для перевірки. Так, про всяк випадок. Щоб вдруге не обпектися ..

Crookshanks.png

Далі Криволапик, хоча і не відіграє значної ролі в подальших подіях, постійно з'являється в оповіданні. То Джіні звалює на нього провину за розкидані по штаб-квартирі ордена бомби-вонючки, то кіт, схожий на ворсисту подушку, вальяжно лежить на колінах хазяйки, поки та робить уроки, то він хижо дивиться на карликового пуха тієї ж Джіні Арнольда. ..

Але ось влітку 1997 року Герміона вирішує піти з Гаррі та Роном на пошуки горокраксів. Брати кота в цю небезпечну подорож вона скоріше за все б не стала, та й часу захопити Криволапика, коли в «Барліг» вриваються смертежери у неї не було. Кот залишається під опікою сім'ї Візлі. Здається, Джіні, коли прийшла пора їхати в Гогвортс, його залишила вдома. По-перше, у неї був Арнольд, який здавався Криволапикові цілком їстівним, а по-друге, помітний кіт Герміони міг викликати купу неприємних запитань. Пізніше, в березні 1998, коли всі Візлі були змушені переселитися до тітоньки Мюріель, кота, звичайно, не кинули і Криволапик дав достатньо приводів побурчати сварливій бабі.

Під час битви за Гогвортс Рон згадав про Криволапика. Трійці треба було потрапити в підземний лаз під Войовничою вербою, а «відключити» небезпечні гілки.. Минулого разу це зробив кіт. От би і зараз він тут опинився! Довелося Герміоні нагадати Рону, що він все-таки чарівник, і з такими дрібницями може впоратися і сам.

Подальша доля Криволапика невідома, але, швидше за все, він благополучно жив в родині Герміони і Рона, грав з дітьми Візлі і Поттерів, а можливо, і наглядав за маленькими дітьми.

За сценою

У фільмі «Гаррі Поттер і в'язень Азкабану» роль Криволапика виконав персидський кіт Крекеджек.

У п'ятому фільмі разом з Крекерджеком знімалися коти-дублери: Принц і Пампкин.

Згадки

Гаррі Поттер і в'язень Азкабану (Перша поява)

Гаррі Поттер і в'язень Азкабану (фільм)

Гаррі Поттер і в'язень Азкабану (гра)

Гаррі Поттер і кубок вогню

Гаррі Поттер і Кубок вогню (фільм)

Гаррі Поттер та орден фенікса

Гаррі Поттер і Орден Фенікса (фільм)

Гаррі Поттер і Орден Фенікса (гра)

Гаррі Поттер та напівкровний принц

Гаррі Поттер і напівкровний принц (фільм)

Гаррі Поттер і смертельні реліквії

Гаррі Поттер. фантастичні істоти

LEGO Гаррі Поттер: роки 1-4

LEGO Гаррі Поттер: роки 5-7

Чарівний світ Гаррі Поттера

Pottermore

Випадкова вікі