FANDOM

Летиключ (англ. Portkey) - предмет, який використовується для того, щоб перенести чарівників з одного місця в інше в заздалегідь встановлений час. При необхідності можна подорожувати великими групами. Для того, щоб створити летиключ, слід навести паличку на предмет і вимовити заклинання «Портус!».

При підготовці до Чемпіонату світу з квідичу в липні 1994 року Міністерство магії встановило по всій Англії в стратегічно важливих точках близько двохсот летиключів. Летиключі були представлені різними незначними предметами, такими, щоб маглів не спало на думку їх підбирати або грати з ними.

У Міністерстві Магії існує Відділ магічного транспорту, що включає в себе управління. Потрібно також відзначити, що власноручне створення летиключів є серйозним злочином.

Варто сказати, що на відміну від явлення, летиключ не має обмеження по відстані. Ще одна перевага летиключа перед іншими видами магічного транспорту - можливість переміщення великої групи людей і можливість використання його неповнолітніми чарівниками.

Навіть магли можуть переміщатися за допомогою летиключа, хоча бувають випадки, коли вони роблять це не з власної волі. Так в 2003 році два магли, прогулювалися по парку, взялися за старий кросівок, який підібрали їх собаки. Несподівано вони опинилися на концерті популярної співачки Селестіни Уорлок, одному з маглів навіть пощастило підспівати чарівниці на сцені. Звичайно, спогади про це у маглів були стерті. А поки магли відпочивали на концерті, група засмучених чарівників бігала по парку, хапаючи то пакетики від чіпсів, то недопалки.

Відчуття від подорожей за допомогою летиключа, на загальну думку, дуже неприємні і можуть привести до запаморочення, нудоти або ще чого гірше. Цілителі рекомендують літнім, вагітним і немічним людям уникати використання летичлюча. А пропозиція використовувати їх для видворення обридлих родичів врятувало багато різдвяних обідів

Згадки в книгах

Гаррі Поттер і Кубок Вогню

Летиключ вперше згадується саме в цій книзі. З його допомогою сім'я Візлі, Гаррі Поттер і Герміона Грейнджер, а також син і батько Діггорі з пагорба Стотсхед Хілл переміщаються в місце, де проходив фінал Чемпіонату світу з квідичу. Летиключ - старий черевик.

За допомогою всіх численних летикллючів, встановлених на п'яти континентах, були доставлені чарівники на Чемпіонат світу з квідичу.

На Тричаклунському турнірі Барті Крауч-молодший перетворив в летиключ Кубок Турніру. Цей портал переніс будь-якого, хто до нього доторкнеться, на кладовище, де в той час знаходився Волдеморт. Очікувалося, що кубка торкнеться Гаррі Поттер. Однак Гаррі взяв кубок разом з Седріком Діггорі. Коли вони вдвох перенеслися на кладовищі, їх зустрів Червохвіст, який убив Седрика за допомогою заклинання «Авада Кедавра». Кубок-летиключ був двостороннім, і з його допомогою Гаррі згодом зумів повернутися назад в Гогвортс.

Гаррі Поттер і Орден Фенікса

На Різдво Альбус Дамблдор створює летиключ, який переносить Гаррі Поттера, Рона, Джорджа, Фреда і Джіні Візлі з кабінету директора в кухню будинку, що належить Сіріусу Блеку. Летиключ - закопчений старий чайник.

У Міністерстві Магії знову ж шкільний директор створює летиключ, котрий переніс Гаррі з будівлі Міністерства в кабінет Дамблдора. Летиключ - голова статуї від фонтану.

Гаррі Поттер і смертельні реліквії

Під час операції «Сім Поттерів» учасники добиралися до Барлогу за допомогою летиключів, розташованих в різних будинках людей, які допомагали Ордену Фенікса. Точніше, було задумано, що вони так будуть добиратися. Багато до своїх летиключів запізнилися.

Рон і Тонкс: іржава маслянка. Летиключ повернувся без нікого.

Фред і Містер Візлі: старі парусинові туфлі. Летиключ повернувся без нікого.

Гаррі і Геґрід: Срібна щітка для волосся. Повернулися з летиключем.

Джордж і Люпин: невідомо. Повернулися з летиключем.

Герміона і Кінгслі: погнуті плечики для одягу. Повернулися з летиключем.

Флер і Білл: невідомо.

Манданґус і Муді: Невідомо.

Випадкова вікі