FANDOM

Лікарня Св. Мунґо (англ. St Mungo's Hospital for Magical Maladies and Injuries) — лондонська лікарня магічних хвороб і недуг, заснована великим цілителем по імені Мунго Бонам . Призначена для лікування людей-чарівників. Інші розумні чарівні створення (домашні ельфи, гобліни, кентаври, водяний народ і т.д.) мають власні лікарні. Інколи в лікарню Св. Мунго потрапляють і магли, але після закінчення лікування їм стирають пам'ять про перебування тут.

Мунго

У лікарні Св. Мунго працюють не лікарі , а цілителі . Вони носять лимонні халати , на яких вишитий герб чарівників — цілителів : схрещені чарівна паличка і кістку.

Розміщення

Нелегко було знайти гарне місце для лікарні: на алеї Діаґон тісно, ​​а розмістити під землею, як Міністерство магії, не можна - для здоров'я шкідливо. Зрештою вдалося придбати будівлю в самому серці Лондона з розрахунком, що хворі чарівники зможуть приходити і йти непомітно, змішавшись з натовпом. Цією будівлею став старий цегляний універмаг «Пердж і Дуаз» - запущений, непоказний будинок з великими вивісками на запорошених дверях: «Зачинено на ремонт». У його вітринах знаходяться кілька облуплених манекенів в перуках і нарядах, років десять як вийшли з моди. Окремо стоїть дуже потворний манекен жіночої статі. Штучні вії у неї відклеїлися, а з одягу - тільки зелений нейлоновий фартушок. Щоб потрапити всередину, необхідно підійти впритул до вітрини, звернутися до манекену, назвати мету відвідування, почекати, поки манекен ледь помітно кивне і поманить суглобистими пальцем, і потім пройти крізь скло.

У холі на першому поверсі висять плакати, які до болю нагадують подібні творіння літературно-просвітницької діяльності маглів: «Чистий котел не дасть перетворитися вашому зілля в отрута», «Самолікування - це самозакоханість» і т.д.

Лікарня Св. Мунго має 6 поверхів, на кожному з них - своє відділення:

1 поверх. Травми від рукотворних предметів - Вибух котла, зворотне спрацьовування чарівної палички, поломка мітли та інше.

2 поверх. Поранення від живих істот - Укуси, опіки, застряглі шипи та інше.

3 поверх. Чарівні віруси - Інфекційні захворювання: драконяча віспа, хвороба зникнення, грибкова золотуха та інше.

4 поверх. Отруєння рослинами і зіллям - Висипки, блювота, нестримний сміх та інше.

5 поверх. Недуги від заклять - Наклеп, не сумісний з життям, псування, неправильно накладені чари, втрата розуму та інше.

6 поверх. Буфет для відвідувачів і лікарняна лавка.

Під поповерховим покажчиком за столом з табличкою «Довідки» сидить пухка блондинка - «привіт-відьма», якій можна задати питання, «якщо ви не знаєте, куди звернутися, не в змозі нормально говорити чи не пам'ятаєте, навіщо прийшли». Перед привіт-відьмою лежить список пацієнтів і номерів палат, де пацієнти розміщені.

Цілителі лікарні

Дервент Дайліс - цілителька, що стала згодом директором Гогвортсу

Ланселот - кузен тітоньки Мюріель, який працював в лікарні в кінці 19 - початку 20 століття

Авґуст Сепсис - цілитель-стажист

Гіппократ Сметвік - черговий цілитель

Міріам Страут - цілителька

Янус Тікі - цілитель, який працює з хворими, які втратили пам'ять

Відомі пацієнти

Пацієнтами лікарні в різний час ставали:

Аліса Лонгботом - після тортури заклинанням Круціатус вона збожеволіла; знаходиться на довготривалому лікуванні разом з чоловіком.

Френк Лонгботом - після тортури заклинанням Круціатус збожеволів; знаходиться на довготривалому лікуванні разом з дружиною.

Гільдерой Локарт - потрапив до лікарні з повною амнезією після невдалого застосування заклинання Забуття; намітилися поліпшення.

Артур Візлі - був на лікуванні після кількох укусів Наджіні. Повністю одужав.

Неназваний перевертень - містився в лікарні після нападу перевертня; так як кошти від лікантропії не існує, залишився вервольфом на все життя.

Сусідка Артура Візлі - була вкушена невідомою істотою, втратила більшу частину ноги.

Агнес - обросла шерстю жінка, яка видає гавкіт і гавкання замість людської мови.

Кілька маглів, жертви вибухнули унітазів Уіллі Уіддершінса; після одужання їм стерли пам'ять.

Німфадора Тонкс - після битви в Міністерстві магії їй довелося кілька днів провести в лікарні.

Мінерва Макґонеґел - потрапила в лікарню після того, як в неї потрапило чотирикратне закляття. Заклятус

Бродерік Боуд - співробітник Відділу Таємниць Міністерства Магії, імовірно був зачарований Луціуса Малфоєм. Згодом, уже на стадії одужання був задушений надісланим йому відростком диявольських пастки.

Герберт Чорлі - один із заступників магловского прем'єр-міністра, в результаті погано виконаного закляття Імперіус пошкодився в розумі (вважав себе качкою) і намагався задушити як мінімум трьох цілителів, які його оглядали.

Кеті Белл - потрапила в лікарню після того, як доторкнулася до проклятого намиста.

Джон Доліш - після спроби затримати Августу Лонгботом, знаходився в лікарні і під час Битви за Гогвортс.

Цікаві факти

Командний гімн команди Дружна Калюжа «Хлопці, бийтебладжери сильніше і затисніть цей квоффл» був написаний Селестиною Уорлок для збору коштів на підтримку Лікарні імені Святого Мунго.

У ролі пожертвувань в лікарню надходять кошти, зібрані у фонтані Атріума Міністерства магії.

Напередодні Чемпіонату Світу з квідичу в 1994 році Луціус Мелфой зробив щедру пожертву Лікарні імені Святого Мунго,за що був запрошений з сім'єю в ложу Фаджа в якості почесного гостя.