FANDOM

Німфадора "Дора" Липин (Тонкс) - персонаж серії книжок англійської письменниці Дж. Ролінґ про

DH Tonks ready for battle

Гаррі Поттера . Тонкс - метаморфомаг, аврор, член Ордену Фенікса. Дружина Римуса Люпина, мати Тедді.

Нимфадора часто з'являється на публіці з фіолетовим волоссям, що, мабуть, найбільш відповідає її пустотливому характеру. Віддає перевагу, щоб її звали виключно на прізвище: «Тонкс», тому що соромиться свого імені «Німфадора». Тонкс доводиться двоюрідною племінницею Сіріуса Блека, її мати Андромеда була його улюбленою кузиною. За те, що Андромеда вийшла заміж за маглонародженого чарівника Теда Тонкс, мати Сіріуса, Вальбурга Блек, випалила її ім'я з родинного дерева.

В оповіданні Тонкс вперше з'явилася в п'ятій книзі. Вона прибуває в складі групи чарівників, щоб переправити Гаррі Поттера з Літтл Вінґіні в Лондонську штаб-квартиру Ордену Фенікса на пл. Гримо, 12 

Біографія Редагувати

Ранні роки Редагувати

Німфадора Тонкс народилася приблизно в 1973 році. У 1991 році закінчила школу магії та чаклунства Гогвортс, провчившись сім років на факультеті Гафелпаф. Пройшла курси підготовки аврорів і поступила на роботу в Міністерство магії. 

Є улюбленою ученицею Дикозора Муді. Досить швидко долучилася до організації «Орден Фенікса», яка ставила своїм завданням боротьбу з Волдемортом і його послідовниками.

В "Ордені фенікса" Редагувати

В Ордені Тонкс знаходить нових друзів: Кінгслі Шелбот, Ремус Люпин, сім'я Візлі ... Пізніше стає відомо, що вона закохана в Римуса але також читачі розуміють, що Люпин боїться відповісти на любов Тонкс. Боїться нав'язати себе, старого жебрака перевертня, такій молодий блискучій дівчині, у якої ще все життя попереду.

Невідомо, як би почувалася Тонкс, якби Люпин її просто не любив. Але дівчина прекрасно розуміє, що Ремус теж її любить, тільки намагається піти з її життя, звільнити її від себе. І нічого не хоче чути про те, що Німфадора плювати на його «пухнасту проблему», що їй потрібен саме він, перевертень Ремус Люпин, ось такий який він є: немолодий, бідний, часом смертельно небезпечний, але чесний, порядний, розумний,

Переживання Тонкс відображаються на її здібностях метаморфомага. Найяскравіша (в прямому сенсі) деталь її зовнішності - стирчать на всі боки волосся, за кольором нагадують жуйку, тьмяніють, стають мишачого кольору І тільки в кінці книги у ліжку покусаного (теж перевертнем, правда не перетворився) Білла Візлі, ставлячи в приклад відданість Флер Делякур, Німфадорі вдається достукатися до Люпина і подолати його побоювання.

1995-1996 роки Редагувати

Тонкс разом з іншими членами Ордену супроводжує Гаррі Поттера на пл. Гримо, 12. Тут читач, власне, і знайомиться з цим персонажем. Незважаючи на свою молодість, Тонкс не боїться висловлювати свою думку і заперечувати Муді

Прибувши в заховану від маглів штаб-квартиру Ордену, Тонкс єдина з усіх не змогла акуратно пройти по вузькому коридорі і зачепила важку підставку для парасольок.

Bandicam 2013-05-26 14-58-27-000

Але вона ж і сама кумедна з усіх. Під час вечері Тонкс розважає Герміону й Джіні, міняючи форму свого носа і колір волосся. Судячи з того, що дівчата замовляють їй улюблені форми, це у них звична забава.

Після зимових канікул Тонкс в образі жінки похилого віку супроводжує Гаррі Поттера і інших студентів, які провели це Різдво на пл. Гримо, 12 (Джіні, Рона і близнюків Візлі, а також Герміону) на «Лицарський автобус» до входу на територію Гогвортсу.

У червні 1996 року вона і інші феніксовці відправляються до Міністерства магії для порятунку членів Дамблдорової армії. Там вона бореться з смертежерами і отримує поранення. Після поєдинку дівчина кілька днів провела в лікарні Св. Мунго.

1996-1997 роки Редагувати

1 вересня 1996 року визволяє Гаррі Поттера з "Гоґвортського експреса" де його закляв Драко Мелфой. У той час, коли Гаррі Поттер і його друзі вчаться на шостому курсі, Тонкс в числі інших аврорів (разом з Праудфутом, Севідж і Долішем) патрулює Гогсмід, а також влітку 1997 року бере участь у захисті Гогвортсу від смертежерів.

У ті рідкісні рази, коли Гаррі бачить Тонкс, він дивується змінам, які відбулися з метаморфії. Волосся її потьмяніло, сама вона втратила всю свою веселість, і, за словами Снейпа у неї змінився патронус. Спочатку Гаррі думає, що Тонкс звинувачує себе в смерті Сіріуса. Також він приходить до помилкового висновку, що місіс Візлі намагається нав'язати своєму синові Біллу Тонкс замість Флер. Але розгадка дуже теплого ставлення Моллі до Нимфадора - це всього лише співчуття. Місіс Візлі в курсі її почуттів до Ремуса. Після нападу на Гогвортс вона говорить Люпину, що загиблий Дамблдор був би тільки радий, якби на світі стало трохи більше любові.

Версія фільму. У фільмі «Гаррі Поттер і напіввкровний принц» Тонкс була в «Барлозі» на Різдво, коли Гаррі розповідав Артуру Візлі про свої підозри щодо Снейпа. Судячи з того, що вона була там з Ремус, і вели себе вони вже як пара, навіть як сімейна пара, режисер вирішив спростити відносини Тонкс і Люпина. І також за версією фільму Німфадора намагалася захистити будинок Візлі при нападі на нього смертижерів на чолі з Белатрисою Лестранж (в книзі подібної сцени немає).

1997-1998 роки Редагувати

Прибувши в будинок Гаррі для участі в операції «Сім Поттерів», Тонкс, горда і щаслива, показує Гаррі обручку: вони з Ремус одружилися. Родичі матері негативно сприйняли цю новину . Рідна тітка Белатриса Лестранж намагалася вбити племінницю, так зганьбити сім'ю своїм шлюбом з перевертнем.

Тонкс і Люпин востаннє з'являються разом на людях на весіллі Флер Делякур та Білла Візлі, причому Люпин виглядає злегка пригніченим, а Тонкс навпаки, світиться внутрішнім світлом. Коли місяць тому Римус, один, приходить в будинок на пл. Гримо, в притулок, де ховаються Гаррі, Рон і Герміона, він зізнається, що Дора вагітна.

Люпин вважає, що пішовши від дружини, він виводить її і дитини з-під удару. Думає, що без нього вони будуть в безпеці. Однак різка відповідь Гаррі протвережує Римуса. Після такого морального ляпасу він по-іншому дивиться на ситуацію і в кінцевому підсумку повертається до Тонкс.

Незважаючи на те, що дитині немає ще й місяця, Німфадора не може спокійно сидіти вдома, коли її коханому чоловікові загрожує смертельна небезпека. Залишивши сина на піклування Андромеди, вона прибуває в Гогвортс, в якому починається бій з смертежерами.

Мёртвые Римус и Тонкс

Під час битви за Гогвортс Римус гине в поєдинку з Долоховим, а Тонкс - від руки Беллатриси Лестранж.

Осиротілого сина Німфадори і Римуса виховує його бабуся, Андромеда Тонкс, за активної участі його хрещеного батька Гаррі Поттера, його дружини Джіні, Рона і Герміони, інших друзів Тонкс і Люпина.

Характер Редагувати

У Тонкс легкий характер, вона до всього ставиться з гумором. Це смілива дівчина, завжди готова прийти на допомогу. Втім, є у неї один недолік, який змушує навколишніх дуже обережно цю допомогу приймати: Тонкс моторошно незграбна. Ненавидить, коли її називають повним ім'ям. Віддає перевагу просто Тонкс.

Етимологія Редагувати

Ім'я «Німфадора» дослівно означає «Дар німф». У грецькій міфології німфи - духи природи, які керують деревами, священними гаями, струмками, океаном ... В епоху Відродження північні європейці в своїх легендах прирівнювали класичних німф до ельфів

«Німфа» - це також назва незрілої стадії бабки або «Damselfly» перед линянням, перш ніж личинка в результаті метаморфози перетвориться в крилату дорослу особину. Це також може бути відсиланням до її здібностям метаморфомага.

Прізвище «Тонкс» буквально означає «дурень» або «простак», що може побічно вказувати на її незграбність.

Цікаві факти Редагувати

Наталія Тена, актриса, яка грає роль Німфадори Тонкс, за все зйомки поміняла більше 60 перук і накладних пасм.

Деякі сцени з Наталією Теною не ввійшли в фільми, наприклад, в останньому фільмі вирізана лірична сцена, в якій Нимфадора зустрічається з Ремусом в замку перед самим початком Битви за Гогвортс.

Німфадора Тонкс має багато спільного з Лілі Поттер. Тут можна простежити деякі паралелі:

  • обидві були членами Ордену Фенікса;
  • обидві вийшли заміж за Мародера (Лілі вийшла заміж за Джеймса, Німфадора - за Римуса);
  • обидві мали маглівських родичів (у Лілі маглів були батьки і сестра, у Тонкс - бабуся і дідусь по батькові);
  • у кожної був тільки один син (у Лілі - Гаррі, у Тонкс - Тедді);
  • і що найжахливіше: обидві загинули від темних мистецтв в молодому віці (Лілі - в 21 рік, Тонкс - в 25 років), залишивши своїх синів сиротами (Гаррі - в 1 рік, Тедді - в 1 місяць).

Примітно те, що і той, і інший успадкував від своєї матері щось особливе: Гаррі успадкував виразні зелені очі Лілі, Тедді ж - здатності метаморфомага.