FANDOM

Салазар Слізерин (англ. Salazar Slytherin) — чаклун, один з чотирьох засновників Школи магії Гогвортс. В його честь названий один з гуртожитків Школи. Символ Слізерину — змія. Вмів розмовляти мовою змій. Також досконало володів виманологією і був відомий як затятий борець за чистоту крові Чарівного Співтовариства. Цінував в людях цілеспрямованість, амбіцозність та вищу якість крові. Керуючись цими критеріями, підбирав собі учнів. З пісні Сортувального Капелюха можна дізнатися, що Слізерін народився (або жив) десь на болотах. Салазар все життя був кращим другом Ґодріка Ґріфіндора, посварившись з ним в кінці шляху.

Чистота крові як головний критерій

Салазар Слізерин ненавидів бруднокровних чарівників, вважав, що в Школі повинні навчатися лише чаклуни та відьми, в чиїх жилах тече тільки кров чарівників, а дітям маглів небезпечно довіряти таємниці магії. На цьому грунті він конфліктував з іншими засновниками Школи.

Слізерін був змушений покинути Школу через нерозуміння іншими засновниками своїх ідей. Салазар Слізерін все одно не хотів залишати Хогвартс без захисту від бруднокровних. Перед тим як покинути Школу, він створив в замку Таємну кімнату, де сховав свого монстра - василіска, який повинен був вбивати бруднокровних чарівників. Кімнату багато разів шукали, але не могли знайти, тому що за переказами її міг відкрити тільки спадкоємець Слізеріна, що говорить парселмовою,

Спадкоємці Слизерину

Рід Слізеріна припинився по чоловічій лінії давним - давно. Однак його далекі нащадки, сім'я Гонтів (Мраксів), дожили до середини XX століття, зберігши чистоту крові незаплямованою.

На початку XVIII століття представник цього прізвища, Корвін Мракс, зробив все для того, щоб приховати Таємну кімнату остаточно в надрах Хогвартсу. Мракси зберегли також і один з артефактів великого предка, його медальйон. Остання представниця роду Мраксів, Меропа, ніби в насмішку над Салазаром і його теоріями про чистоту крові, вийшла заміж за магла і народила хлопчика на ім'я Том Редл, якому судилося стати останнім з відомих нам нащадків Слізеріна.

Будучи всього лише учнем п'ятого курсу Хогвартсу, Том Редл знайшов і відкрив Таємну кімнату, і випустив василиска втілювати давній план Салазара Слізеріна. В ході цих подій була вбита маглонароджена студентка Міртл, а третьокурсник - напіввелетень Рубеус Хагрід був звинувачений в її смерті і виключений зі школи. Цікаво, що майже нікому в голову не прийшло поставити під сумнів вину Хагріда, що в свою чергу потішило Реддла. Вже Хагрід ніяк не міг бути парселмовцем.

В 1992 році кімната знову була відкрита стараннями одного з горокраксів Тома Редла, його щоденника. Дванадцятирічний учень факультету Гріффіндор, Гаррі Поттер зупинив нові вбивства. Спустившись в Таємну кімнату, Гаррі за допомогою меча Гріфіндора вбив Василіска і знищив щоденник Редла. Плани Слізеріна провалилися.

Втім, Том Редл, відомий чарівному співтовариству більше під псевдонімом Волдеморт, спробував втілити в життя доктрину Слізеріна «магія - тільки для чистокровних». В ході другої магічною війни йому вдалося взяти під контроль Міністерство магії і видати серію законів, що обмежують права маглородців.

Чистокровний Гогвортс

В 1997 році відбулися події, які, можливо, обрадували би Салазара Слізеріна. До влади в Міністерстві магії і Хогвартсі фактично прийшов його нащадок Том Редл, відомий магічного суспільству, як лорд Волдеморт. На цілий рік Школа була закрита для маглонароджених чарівників, а навчання молодих магів в Хогвартсі стало обов'язковим.

В 1998 році, після загибелі Тома Редла і закінчення Другої магічної війни, дані критерії для навчання були прибрані.

Цікаві факти

На різних зображеннях Салазар Слізерін виглядає по різному. То з бородою, то абсолютно лисий і трохи змієподібний. Найвірогіднішим його портретом є статуя в Таємній кімнаті ... якщо тільки це зображення самого Слізеріна.

Чистокровні чарівники шанують Салазара Слизерина, серед них Малфой, Блекі, Ґойл. Вихідці з цих родин практично всі навчалися на факультеті Слізерін. А ось Сіріус Блек поступив на Гріфіндор, тим самим сильно розсердивши свою матір.

Від кожного з засновників збереглися деякі речі. Деякі з них (Меч Гріфіндора, Сортувальний капелюх, діадема Ровіни Рейвенклов і чаша Хельги Гафелпаф) мали виняткову магічну силу. В Слізеріна був його медальйон, який був перетворений Волдемортом в горокракс. Невідомо, чи був наділений медальйон магічною енергією до того, як в нього помістили частку душі Волдеморта.

Улюблена тварина Слізеріна - змія. Він умів розмовляти на парселмові. З давніх - давен це вроджене вміння вважалося ознакою темного мага.

Ніде не сказано, що інші засновники вміли говорити на мовах своїх улюблених тварин. Наприклад, не сказано, що Годрік Гріфіндор вмів говорити з левами.

Слізерін перекладається як «повзучий», а Салазар - прізвище диктатора Португалії.

Появи

книги:

Гаррі Поттер і Таємна кімната (Перша згадка)

Гаррі Поттер і напівкровний принц (Тільки згадка)

Гаррі Поттер і смертельні реліквії (Тільки згадка)

Фільми:

Гаррі Поттер і Таємна кімната (фільм) (статуя в Таємній кімнаті)

Гаррі Поттер і в'язень Азкабану (фільм) (Поява на портреті)

Гаррі Поттер і напівкровний принц (фільм) (Поява на портреті)

Гаррі Поттер і смертельні реліквії: Частина 2 (статуя в Таємній кімнаті)

ігри:

Гаррі Поттер і Філософський камінь (гра) (на колекційної картці)

Гаррі Поттер і Таємна кімната (гра) (статуя в Таємній кімнаті)

Гаррі Поттер і в'язень Азкабану (гра) (на колекційної картці)

Гаррі Поттер і смертельні реліквії: Частина II (гра) (статуя в Таємній кімнаті)

LEGO Гаррі Поттер: роки 1-4

LEGO Гаррі Поттер: роки 5-7