FANDOM

Седрік Дігорі (англ. Cedric Diggory) був капітаном і ловцем команди з квідичу Гафелпафу. Батько Седріка, Амос Діґорі, працює у Відділі по контролю і регулювання за магічними істотами в Міністерстві магії. Седрік Дігорі описаний як «сильний, але тихий тип», «жахливо привабливий», чесний і сміливий. Седрік був старостою факультету і взагалі - відмінним студентом. У 1994 році йому виповнилося 17 років, тобто він народився в 1977, але в тому ж 1994 році Седрік навчається всього лише на шостому курсі, значить він вступив в Гогвортс в 1989 році.

Біографія Редагувати

Седрік вперше з'являється в третій книзі як капітан і ловець команди Гафелпаф. Дігорі ловить снітч трохи раніше Гаррі в матчі Гафелпаф-Гріффіндор, але дізнавшись, що в останній момент Гаррі через появу на полі дементорів зомлів, він пропонує переграти матч. Капітан команди Ґрифіндору Олівер Вуд відмовився від цієї пропозиції і сказав, що Гафелпаф виграли чесно.

Ми трохи більше дізнаємося про Седріка, коли батько і син Дігорі, які, виявляється, живуть неподалік від «Барлогу», поряд з селом Оттері-Сент-Кечпоул, разом з сім'єю Візлі, Гаррі Поттером і Герміоною Грейнджер відправляються летиключем на Чемпіонат світу з квідичу . Примітно, що Седрику було дуже ніяково за хвалькуваті заяви батька, що молодший Діггрі «переміг Гаррі Поттера». Юнак чудово пам'ятає, що перемога дісталася йому випадково.

У жовтні 1994 року в Гогвортсі відкрився відроджений після багатовікового перерви Тричаклунський турнір. На Турнір приїхали представники ще двох магічних шкіл: Бобатона і Дурмсменгу. Дігорі був обраний Кубком Вогню в якості чемпіона від Гогвортсу. Факультет Гафелпаф, що не розпещений нагородами, був на сьомому небі від щастя.

Несподівано для всіх Кубок вибрав ще одного, четвертого Чемпіона, Гаррі Поттера. Практично всі студенти Гогвортсу визнали, що неповнолітній Поттер зумів якимось чином обдурити Кубок і обійти вікове обмеження. Однак напередодні першого туру Гаррі дізнається, що першим випробуванням будуть дракони. І з деяких деталей розуміє, що Діггорі виявиться єдиним з Чемпіонів, хто про це не знатиме. Він попереджає гафелпафця.. Седрік спочатку не вірить Гаррі, але тому вдається його переконати. На знак подяки Дігорі приструнив своїх шанувальників, і вони перестали на кожному кроці дражнити Поттера, а також підказав йому, як розгадати таємницю Золотого Яйця.

Седрік - приваблива молода людина. На нього задивляється не тільки Чо Чанг. Гріффіндорки старших курсів теж відзначають, що Седрік «небагатослівний і гарний собою» (проте Олівер Вуд на це каже, що Дігорі «двох слів зв'язати не може, ось і мовчить»). Навіть француженка Флер Делякур пробує зачарувати Дігорі своїми чарами віїли. Правда, потрапляє при цьому в Рона Візлі.

Діггорі зустрічався з Чо і запросив її на Святковий бал, чим викликав ревнощі Гаррі Поттера, який хотів запросити її сам. Разом з тим благородство характеру Седріка примирило з ним Гаррі. Цією же якістю Дігорі скористався професор Муді (власне кажучи, не Муді, а грав його роль Барті Крауч молодший, але про це тоді ще ніхто не знав). Знаючи, що Седрік вважає себе зобов'язаним Гаррі за підказку в першому турі Турніру, Муді допоміг Седрику в розкритті секрету золотого яйця, не сумніваючись, що він поділиться таємницею з Гаррі.

Разом з Гаррі Седрік на останньому турі фактично виграв Турнір, але трагічно загинув при виконанні останнього етапу змагання 24 червня 1995 року - Пітер Петіґру вбив його як «зайвого» (свідка) заклинанням «Авада Кедавра» за наказом Волдеморта.

Останнє прохання Седріка, висловлена ​​вже після смерті - віднести його тіло батькам. Між іншим, виходячи з фактів, Седрік б не загинув, а то й благородство Гаррі - по книзі, Седрік зустрічає Гаррі в декількох метрах від Кубка, тому що у Гаррі була пошкоджена нога, він не міг йти, і Діггорі запропонував йому взяти Кубок. Але Гаррі вирішив розділити перемогу в Турнірі. Якби він не відмовився і один потрапив на цвинтар, Седрік залишився б живий ...

40510933

Смерть Седріка була потрясінням для всього Гогвортсу. Церемонія нагородження переможця факультету Кубком школи була скасована, стіну за вчительським столом завісили траурним чорним покривалом. Дамблдор виголосив промову про повернення Волдеморта і про вибір між «легким і правильним», заявивши, що «говорити, що смерть Седріка була результатом нещасного випадку, або заявляти, що він сам у цьому винен, було б образою його пам'яті» . Тим часом міністр магії Корнеліус Фадж саме заявив про «нещасний випадок» (у книзі це повторює Долорес Амбридж), а тіло Седріка без всяких експертиз було поспішно поховано на кладовищі в Гогсміді (для того, щоб ніхто не встиг помітити слідів заклинання Авада Кедавра - тобто відсутність будь-яких слідів причини смерті).

Седрік кілька разів згадується в наступній книзі: він з'являється в кошмарних снах Гаррі, який переживає його смерть знову і знову; його смерть стає предметом спору між Гаррі і Долорес Амбридж; Захарія Сміт нетактовно запитує Гаррі, як саме вбили Седріка, і не отримує відповіді; Чо Чанг, сподіваючись знайти розраду у зустрічах з Гаррі, запитує його, згадував чи Седрік її перед смертю, і Гаррі, відповідаючи їй, все ж знайомить читачів (які могли і не читати четвертої книги) з тим, як саме вбили Седріка.

Магічна сила

Обдарованість - Седрік перевершував своїх однолітків в магічних здібностях. На 6 курсі, після використання летиключа, він один зумів встояти на ногах разом з дорослими, в той час, як всі інші діти (в тому числі і його однокурсники близнюки Візлі) з усього розмаху врізалися в землю.

Трансфігурація - Седрік був хорошим фахівцем в цій галузі, йому вдалося перетворити камінь в собаку під час Першого випробування. На 4 курсі він перетворював свисток в годинник і вони говорили час (за словами професора Муді).

Заклинання - Седрік був таким же гарним фахівцем. Йому вдалося начаклувати бульбашку на Другому випробуванні.

Квідич - Седрік був хорошим гравцем в квідич.

Взаємовідносини

Амос Діґорі

Амос Діґорі безмірно пишався своїм сином і його досягненнями, особливо, коли він переміг Гаррі Поттера в шкільному матчі з квідичу в 1993 році.

Під час Тричаклунського турніру, Амос був вкрай обурений тим, що в газеті Щоденний віщун зовсім упустили той факт, що Седрік також був чемпіоном Гогвортсу, а не тільки Гаррі Поттер. Незважаючи на запевнення сина, який намагався захистити Гаррі, Амос був незадоволений і заявив, що Гаррі навіть нічого не зробив для того, щоб виправити помилку газетярів.

Після смерті Седріка, Амос був просто убитий горем. Разом зі своєю дружиною він відвідав Гаррі в шкільній лікарні і подякував йому за те, що приніс тіло його сина назад, і запевнив Гаррі, що не звинувачує його в смерті Седріка.

Чо Чанг

E1ad66350c71

Чо і Седрік почали зустрічатися після того, як останній запропонував їй піти разом на Святковий бал в 1994 році. Вона була дуже щаслива. Разом з Седріком і іншими чемпіонами відкривала Святковий бал. Під час другого випробування саме вона стала «чимось цінним» для Седріка. Седрику вдалося врятувати дівчину з Чорного озера. Седрік і Чо також ходили на побачення в чайному Кафе мадам Падіфут.

Смерть Седріка вдарила по Чо. Вона дуже багато плакала за ним. У наступному році вона зблизилася з Гаррі Поттером, була збентежена почуттями до нього і відчувала себе винуватою перед Седріком. В результаті романтика відносин Гаррі і Чо була зіпсована розмовами про покійного, який між ними виявився настільки ж зайвим, наскільки зайвим він був на кладовищі в момент загибелі.

Подмо Спраут

Седрік був студентом Гафелпафу, і декан цього факультету Подмо Сптаут після його смерті багато говорила з його батьками, оскільки вона знала його дуже добре.

Флер Делякур

З моменту обрання Седріка чемпіоном Гогвортсу Флер проявляла до нього особливу увагу - швидше за все тому, що він був привабливий зовні і дорівнює їй за статусом. Седрік охоче спілкувався з чарівною закордонної гостею, але не піддавався її віїльській чарівності. На думку Герміони Грейнджер, Флер намагалася застосувати на Седріка «древнє закляття» для того, щоб він закохався в неї і запросив її на Святковийбал (це була б її особиста перемога і блискуча сенсація Тричаклунського турніру - один чемпіон запрошує на бал іншого). Однак Седрік був вірний своїй коханій Чо і вже запросив на бал її, тому Флер стала придивлятися до інших англійцям і на час Святкового балу підкорила Роджера Девіса, капітана команди Рейвенклову, а після зблизилася з Біллом Візлі, за якого згодом і вийшла заміж. Однак протягом усього року Флер зберігала симпатію до Седрику (і, безсумнівно, поважала його за вірність своїй дамі), вони продовжували спілкуватися, і Флер навіть поділилася з суперником своїми думками про те, чого вона чекає на третьому завданні. Після смерті Седріка Флер розсудливо ні з ким його не обговорювала.

Етимологія

Прізвище Діггорі швидше за все є похідним від англ. digger, одне зі значень якого - «золотошукач» і dignity - гідність, благородство.

ім'я Седрік

Походить з староанглийского слова / ce (d) -ric /, одне зі значень якого / kindly, loved / - «доброзичливий», «добрий», «приємний».

Ім'я «Седрік» також ассоціруется з валійска ім'ям / cedrych / - «зразок щедрості».

У верхнесаксонскому діалекті / cedric / має значення - «переможець битв», «воїн».

Також можливі літературні аналогії: Седріком Саксом звали батька лицаря Айвенго, героя однойменного роману Вальтера Скотта. У тому ж романі згадується священик на ім'я Діггорі. Девід Колберт, автор "Чарівних світів Гаррі Поттера", зазначає також схожість імені Седрик Діґорі з ім'ям Дигор Керк (головний герой однієї з «Хронік Нарнії», які вважаються улюбленою книгою Джоан Роулінг).

За лаштунками

У фільмі «Гаррі Поттер і Кубок Вогню» роль Седріка Дігорі виконав Роберт Паттінсон.

Саме після смерті Седріка Гаррі дізнається, що ніяке закляття не здатна оживити мертвого, і отримує, хоча і не відразу, здатність бачити тестралов.

У книзі Седрік гине через те, що не піднімає вчасно паличку, щоб захиститися від Пітера Петтігрю до того, як той скаже «Авада Кедавра». У фільмі він піднімає паличку вчасно, але після наказу «Убий другого!» Замість заклинання кричить «Хто ти і чого тобі від нас потрібно ?!», на що і отримує відповідь «Авада Кедавра!»

Роберт Паттінсон зізнався, що йому сподобалося більше грати Седріка в Гаррі Поттера, ніж Едварда Каллена в Сутінках.