FANDOM

Сито спогадів (англ. Pensieve) - неглибока кам'яна (або металева) чаша з вирізаними на обідку рунами. Яка дає змогу відтворювати чиїсь спогади. Для цього спогад, яке являє собою щось середнє між газом і рідиною, виливають в сито спогадів. Якщо чарівник занурюється в сито з головою, він може потрапити всередину спогади і пережити давно минулі події так, як якщо б особисто при них був присутній.

Pensieve2

Спогади є субстанцією багаторазового використання. Після перегляду їх можна вийняти з сита і помістити назад у флакончик, де вони і зберігаються.

Процес відділення чиїхось спогадів найчастіше виглядає так: чарівник паличкою «витягує» спогади про якусь подію з скроні і чекає, поки пасма не повисне на паличці, потім струшує її в відповідну ємність. Але бувають і виключення. Так, Северус Снейп перед смертю просто випускає з себе спогади, не користуючись паличкою. Поточну разом з кров'ю перлову субстанцію збирає Гаррі Поттер. Також не зовсім зрозуміло, як примудрився Альбус Дамблдор зібрати спогади старої ельфійки Гокі, адже ельфу заборонено користуватися і навіть брати в руки чарівні палички.

У сита спогадів є цікава особливість: той, хто занурюється в нього і переглядає спогади, все бачить з боку, а не очима ту людину, хто їх залишив, але його самого ніхто не бачить

Згадки в книгах

У червні 1995-го, напередодні Третього випробування, Гаррі залишили тимчасово одного в кабінеті директора. І він не санкціоновано скористався ситом. Побачив збори Чарверсуду, де розглядалася справа смертежерів після Першої магічною війни.

У 1996 р сито спогадів був перенесений професором Снейпом в свій кабінет. Щоб ховати туди свої думки під час уроків блокології, щоб уникнути можливого проникнення в них Гаррі Поттером.

В результаті Снейп так і не вберіг своїх думок. Гаррі знову випадково залишили в кабінеті одного, той знав, як скористатися ситом спогадів, і переглянув спогад Снейпа про своїх батьків в дитинстві.

У 1996 - 97 рр. професор Дамблдор за допомогою сита спогадів демонстрував Гаррі зібрані спогади про Тома Редла.

У 1998 році під час перепочинку в битві за Гогвортс, Гаррі пройшов до кабінету Дамблдора, щоб переглянути спогади Снейпа.

Інформація з Pottermore

Сито спогадів - це широка і неглибока чаша, зроблена з каменю або металу, часто майстерно декорована або інкрустована дорогоцінним камінням та містить у собі потужну комплексну магію. Сито є рідкісним артефактом, так як тільки найсильніші чарівники використовують їх, у більшості чарівників не вистачає на це сміливості.

Відчутна небезпека Сита спогадів - в його влади над пам'яттю і думками. За допомогою його чарівникові трапляється нагода воскрешати спогади так, що їх можна пережити знову: кожна деталь відтворюється послідовно і точно так, як було в минулому. Власник спогадів або інша людина (в цьому і криється небезпека) можуть зануритися в спогади і переміщатися всередині них. Сито спогадів доставляє багато занепокоєння тим, кому є що приховувати, тим, хто соромиться свого минулого, і тим, хто бажає зберегти свої секрети або захистити своє особисте життя від сторонніх.

Використання сита спогадів для вивчення і сортування думок і ідей є процесом складнішим, в порівнянні з воскресінням спогадів, і мало хто чарівники здатні на це. Альбус Дамблдор використовував сито спогадів подібним чином, зокрема, в тридцятій главі книги «Гаррі Поттер і Кубок Вогню». Тоді він додав свої думки в сито і особа Гаррі Поттера перетворилося в обличчя Снейпа, що нагадало директору про прихований зв'язок між Снейпом і Гаррі, про те, що Северус був закоханий в матір Гаррі і тепер для нього справа честі захищати його (хоча і вельми неохоче).

Омут

Традиційно сито спогадів чаклунки або чарівника, як і їх паличка, ховається разом з ними, оскільки вважається надзвичайно особистим артефактом. Будь-які думки і спогади, залишені в ситі, також ховаються з їх власником, якщо тільки він або вона не заповідають вчинити по-іншому. Смто Гогвортсу, однак, належить не окремій особі, а школі. Він використовувався низкою директорів і директрис школи, які також залишили свій життєвий досвід у формі спогадів. Ці спогади є безцінною бібліотекою довідкової інформації для поточного директора або директриси.

Сито Гогвортсу виготовлений з каменю з різьбленими прикрасами і вигравіруваними модифікованими саксонськими рунами, що вказує, що це артефакт дуже давніх часів, що передують створенню школи. Одна непідтверджена легенда свідчить, що засновники виявили вир напівзакопаним в землю в тому самому місці, де вони вирішили створити їх школу.

Найменування «Сито спогадів» (англ. - pensieve) є омонімом слова «pensive», що означає «глибоко, серйозно задуманий», а також гру слів, так як частина слова «sieve» (з англ. - сито) натякає на функцію об'єкта по сортування значущих речей з маси думок і спогадів

Згадки

книги:

Гаррі Поттер і Кубок Вогню (Перша поява)

Гаррі Поттер та орден фенікса

Гаррі Поттер та напівкровний принц

Гаррі Поттер і смертельні реліквії

Harry Potter: A Pop-Up Book

Гаррі Поттер. Герої. Маги і магли

Фільми:

Гаррі Поттер і Кубок вогню (фільм)

Гаррі Поттер і напівкровний принц (фільм)

Гаррі Поттер і смертельні реліквії: Частина 1

ігри:

Гаррі Поттер і Кубок Вогню (гра)

Гаррі Поттер і напівкровний принц (гра)

Гаррі Поттер і смертельні реліквії: Частина II (гра)

LEGO Гаррі Поттер: роки 5-7

Гаррі Поттер для Kinect

Офіційні сайти

Pottermore

Випадкова вікі