FANDOM

Left pointing double angle quotation mark sh4 ...Довіримо їй наші погляди на відбір,

Їй не страшні ні час, ні могила!..

Right pointing double angle quotation mark sh4
Слова Годрика Ґрифіндору перед створенням капелюхи

Сортувальний Капелюх — гостроверхий капелюх, старий та брудний. Колись належав Годрику Ґрифіндору.

Створення і призначення Редагувати

Кожен із засновників підбирав на свій факультет учнів за певними якостями. Але одного разу вони задумалися: а хто ж буде розподіляти учнів після нашої смерті? І тоді Гріффіндор зачарував свій капелюх, наділивши її вмінням розпізнавати риси характеру, зважувати всі «за» і «проти», і направляти учня на той факультет, де його характер розкриється повною мірою.

З тих пір Капелюх щороку, в перший же день, говорить новачкам, на якому факультеті вони вчитимуться. Для цього достатньо лише надіти Капелюх на голову. З одними учнями все стає зрозумілим відразу , над розподілом інших доводиться задуматися. Ось в цьому-то випадку все може вирішити бажання учня. Капелюх його обов'язково врахує.

Бажання учня вчитися на певному факультеті зазвичай переважує всі інші доводи.

В інший час Сортувальний капелюх знаходиться в кабінеті директора, тому вона зазвичай в курсі багатьох подій, що відбуваються в чарівному світі. На початку кожного навчального року, перед розподілом, капелюх співає пісню про історію заснування «Гогвортсу» (кожен раз нову), про ті якості, які вимагали від своїх факультетів Засновники, про свою роль у розподілі ... Але якщо над школою нависає небезпека, вона співає щось інше, вона застерігає учнів, і каже завжди одне і те ж: об'єднаєтеся

Сортувальний капелюх в роки навчання Гаррі Поттера Редагувати

1993 рік Редагувати

На другому курсі вона врятувала Гаррі Поттеру життя: в хвилину небезпеки хлопчик вийняв з неї меч Грифіндора. Це ще одна властивість Капелюха: істинний ґрифіндорець може вийняти з неї Меч, якщо буде в ньому відчайдушно потребувати.

1998 рік Редагувати

В ході Битви за Гогвортс Волдеморт викликав Капелюх із замку за допомогою чар, насунув її на нерухомого Невіла Лонґботома і підпалив. Перед цим він оголосив Слизерин єдиним факультетом. Поки противники Темного Лорда відвернули його увагу, Невіллу вдалося скинути з себе знерухомлююче закляття, вийняти з Капелюхи Меч Грифіндора і вбити змію Наджіні

Подальша доля Редагувати

Найімовірніше Капелюх при цьому підпалі не постраждав (або майже не постраждала (Годрік Гріффіндор говорив, що капелюсі не страшна смерть, могила). У будь-якому випадку, багато років по тому Сортувальний капелюх все ще виконує свою роботу. Недарма Гаррі Поттер радить своєму молодшому синові попросити капелюх розподілити його до Ґрифіндору: якщо для хлопчика це так важливо, вона врахує його бажання.

Інформація з Pottermore Редагувати

Шляпа

Знаменитий Гогвортской Сортувальний капелюх на початку кожного навчального року виконує нову пісеньку, в якій розповідає про своє походження. Легенда свідчить, що капелюх належав колись Ґодрика Ґрифіндора і була зачарована спільно чотирма засновниками Гогвортсу для того, щоб розподіляти студентів по факультетах, названих на честь творців школи. Студенти відбиралися за певними якостями, які імпонували кожному із засновників.

Сортувальний капелюх є одним з найрозумніших зачарованих артефактів, який коли-небудь можуть зустріти чарівники і чарівниці. Капелюх в буквальному сенсі містить в собі інтелект чотирьох засновників, може говорити, володіє навичками виманології, і це дозволяє йому проникати в думки надевшего її абітурієнта, передбачати його можливості або настрій. Він навіть може реагувати на те, про що думає людина.

Сортувальний капелюх відомий ще й тим, що не визнає своїх помилок у розподілі студентів. Були парадокси, коли слизеринець опинявся альтруїстоом (як Снейп), рейвенкловець провалював іспити, гафелпафці виявлялися ледачими, але обдарованими розумом, а грифіндорці боязкими (як Червохвіст). Капелюх наполегливо захищав своє початкове рішення. Але слід зазначити, що протягом століть Капелюх допустив дуже мало помилок при відборі. Крім того, як зазначив один раз Дамблдор, людина - це не властивість характеру, а зроблений ним вибір. Так що капелюх, хоча розподіляє студентів по факультетах відповідно до їх властивостів, як і які якості будуть розвиватися надалі - справа вже самих студентів. Тому перераховані парадокси чи можна взагалі вважати парадоксами або помилками Капелюха.

Думки Джоан Роулінґ Редагувати

Сортувальний капелюх не входила в мої початкові плани щодо Гогвортсу. Я роздумувала над декількома варіантами процедури розподілу учнів (бо я відразу визначила, що це будуть чотири різних факультету з дуже різними якостями). Першою думкою було машина Робінсона (складний пристрій для вирішення елементарних завдань), яка виконувала різні види магічних маніпуляцій для прийняття рішення, але мені не сподобалося: це було надто заплутано і занадто просто одночасно. Наступним рішенням було поставити в Холі чотири статуї засновників, вони оживали б на очах у всієї школи і відбирали б студентів з натовпу. Це було вже краще, але все одно не достатньо правильно. Зрештою я написала список того, як можна вибирати людей: лічилка, коротка сірників, вибір капітаном команди, витягування імен з капелюха - імена з говорячого капелюха - надягання капелюха.