Fandom

Вікі Гарріпедия

Сіріус Блек

320статей у
цій вікі
Add New Page
Коментарі0 Share

Сіріус Оріон Блек (Гультяй), (у книжці « Гаррі Поттер і Орден Фенікса » — Сопун) — герой книг Дж. К. Ролінґ про Гаррі Поттера. Найкращий друг Джеймса Поттера, хрещений батько Гаррі Поттера, член Ордену Фенікса. У фільмах про Гаррі Поттера роль Сіріуса Блека виконує Гері Олдмен . Мав брата смертежера  Реґулуса Блека.

Біографія Редагувати

Специфічна родина Редагувати

Сіріус народився 3 листопада 1959 року в родині чистокровних чарівників Оріона та Вальбурги Блеків. Через два роки у Сіріуса з’явився брат Регулус. Блеки були схиблені на чистоті крові, визнаючи рівними собі по статусу лише перевірених чистокровних, а маґлів, маґлонароджених та напівкровних чарівників, сквибів та «зрадників крові» вважали невартим своєї уваги сміттям. Їх високе положення в суспільстві та величезні статки призвели до того, що в Блеків сформувалася думка, що нібито вони – королі магічної спільноти. Тих, хто наважувався піти наперекір сімейним традициям та зв’язався з не-чистокровними, бодай просто був терпимим до маґлів чи маґлонароджених або вовкулак, чи ще «гірше» - опинявся сквибом, з ганьбою викреслювали з родовіду. Манія чистокровності часом доходила до того, що Блеки одружувалися на ближчих родичах. Ось, наприклад, Оріон та Вальбурга приходилися друг другу двоюрідним братом та сестрою.

Однак, ще з дитячих років Сіріус почав йти на перекір батьківським переконанням. Він не бачив різниці між чистокровними і напівкровними, зі зневагою ставився до ідеалів родини, чим завжди досаждав батькам. В той же час, брат Регулус був повною протилежністю Сіріусові, у всьому підтрімуючи Оріона та Вальбургу. Ще у Сіріуса було три кузини – Белатриса, Нарциса і Андромеда. Найулюбленішою була Андромеда, яка теж не підтримувала поглядів решти Блеків, а до того ж вийшла заміж за маґлонародженого. До Бели та Циссі Сіріус ставився байдуже. Крім Андромеди, Сіріус любив дядька Альфарда. Він підтримував свого племінника та врешті-решт був видалений за це сімейного гобелена. Та ж доля чекала й сімейного бунтаря Сіріуса. 

Навчання у Гоґвортсі Редагувати

У 1971 році Сіріус відправляється до школи чарів та чаклунства Гоґвортс. В «Гоґвортському експресі» він знайомиться з Джеймсом Поттером та Северусом Снейпом. Перший невдовзі стане найкращим другом, а ось другий злішим ворогом. До Гоґвортсу юний Блек також їде зі сподіванням поломати сімейну традицію, опинившись не на Слизерині, а на іншому факультет. І, дійсно, відправляється в ненавистний родиною Грифіндор. Згодом на першому курсі знайомиться з Ремусом Люпином та Пітером Петіґру. Становиться одним з найздібніших учнів свого часу. 

Радше за все, на другому курсі Сіріус з Джеймсом та Пітером дізналися таємницу Ремуса, що той є вовкулакою. Проте друзі не відвернулися від бідолахи, навпаки утнули таке, що його вимушені жахливі перетворення у вовка стали приносити велику радість, стали анімагами. Тріо метикувало над цим декілька років і врешті-решт на п’ятому курсі їм вдалося. Можливість перетворюватися на звірів давала змогу детально вивчати усі околиці школи, а з плащем-невидимкою Джеймса можна було безпечно пізнавати все у замку. Отак парубки й додумалися склаисті Карту мародера, підписавши її своїми призвиськами, що відображали їх тваринну форму – Гультяй (Сіріус, величезний пес), Червохвіст (Пітер, пацюк), Золоторіг (Джеймс, олень), Муні (Ремус, вовкулака). Надто довго вона не протрималася у руках допитливих парубків, на останніх курсах карту конфіскував Філч.

На канікулах Сіріус робив все можливе й неможливе, щоб подратувати батьків. Свою кімнату він обвісив ґрифіндорськими прапорами, знімками маґлівських мотоциклів та плакатами з напівоголеними маґелками в бікіні.      

Неодноразово Сіріус та Джеймс глузували і жорстоко знущалися над Северусом Снейпом. Неодноразово це відбувалося по ініціативі самого Сіріуса. Блек не бачив межі у цьому і якось утнув з ним дуже нерозумну витівку. Одного вечору Снейп помітив, як мадам Помфрі вела Ремуса до Войовничої верби, Сіріус побачив Снейпа та порадив йому ткнути патиком у сучок на стовбурі агресивного дерева. Це, мовляв, відкрило б призначення верби. Снейп звичайно повівся, однак на його счастя Джеймс вчасно дізнався про задум Сіріуса… Він встиг врятувати Снейпа, хоча той і помітив перетвореного у вовка Люпина. Хто знає, яких бід би накликав на себе Сіріус, якщо б його недалекоглядний задум вдався. Відомий і ще один випадок, коли Сіріус захотів поглузувати над «Слюнявусом». Сталося це після одного з екзаменів СОВ і лише через те що, бачте, Блеку було нудно, а закінчилося тим, що Джеймс забажав привселюдно роздягти Снейпа, підвішеного у повітрі. На шостому чи сьомому курсі вони все ж таки припинили подібне відношення до Снейпа, але ні Джеймс, ні тим паче Сіріус не вибачилися.

У шістнадцять років Сіріус нарешті остаточно порвав всі стосунки з батьками. Деякий час він жив з сім’єю Поттерів, які прийняли його як свого рідного сина. Дядько Альфард допомагав племіннику й залищив йому величезний статок, зробивши Сіріуса фінансово незалежним.    

Хоча дорослий Сіріус вважав, що в шкільні роки він був безтурботним ідіотом але він був дуже популярним, мав повагу вчителів та дівчат-прихильниць. Мав репутацію порушника правил, бунтаря та нестомного жартівника, як і Джеймс. Порівняти цих двох можна хіба що з близнюками Візлі.     

Перша чаклунська війна Редагувати

Закінчивши школу, Сіріус загорівся бажанням битися проти сил Лорда Волдеморта і з цією метою вступив до лав Ордену Фенікса. В цьому ще одна відмінність між ним та ріднею – ті розділяли ідеї Темного Лорда. У 1979 році в його родині сталося дві прикрі події – за таємничих обставин пропав Регулус та невдовзі після цього помер батько Оріон.

Сіріус залишався найкращим другом Джеймса. Десь у 1979 чи у 1980 році він разом з Джеймсом тікає на своєму мотоциклі від двох поліцейських. Їх звинуватили в перевищенні швидкості, їзді без шолома та опорі при арешті. Несподівано до них, на мітлах, наближаються три постаті. Сіріус і Джеймс дістають чарівники палички, вимовляють якесь заклинання, яке піднімає машину на диби, а трійцю на мітлах приземляє та залишає без свідомості. Невідомо, хто саме це був – смертежери чи працівники Міністерства магії. Пізніше Блек стає дружбою на весіллі Джеймса й Лілі Еванс, а після народження їх сина Гаррі Сіріуса обирають хрещеним батьком хлопчика. На перший День народження Гаррі, Сіріус подарував йому іграшкову мітлу.

Восени 1980 року стає відомо, що Волдеморт полює за дитиною Поттерів. Албус Дамблдор, засновник Ордену Фенікса, пропонує молодій родині переховуватися вдомі під захистом чарів Довіри й навіть пропонує себе, як Зберігача Таємниці. Однако Джеймс і Лілі вирішили зробити зберігачем Сіріуса. Але в останній момент Сіріус перконав Поттерів, що більш надійним буде зробити Зберігачем Пітера Петіґру, мовляв «ніхто й не подумає на таку нікчемність» й зробити це у таємниці. В результаті, усі вважали, що насправді Зберігачем є Сіріус. Незадовго до цього серед членів Ордену пройшли чутки, що один з «мародерів» перейшов на сторону Волдеморта. Сіріус почав думати, що шпигун – Ремус Люпин, вважаючи, що це точно не Джеймс, бо він ціль Темного Лорда, і не Пітеґру, бо хіба смертежери приймуть до себе таку нікчему? А ось Ремус – тихоня, хто знає, що у нього на думці? І з Блека вийшов нікудишній психолог: в свій час Червохвіст здибася в «мародерами» в пошуку сильних особистостей, у тіні яких йому буде спокійно й комфортно жити. Тому, коли покровительство Сіріуса, Джеймса і Сіріуса стало хитким, Пітер розпочав пошукі нового хазяїна. І саме Пітер став тим зрадником, про якого здогадувалися в Ордені. Він видав Волдеморту місце знаходження родини Поттерів й тим самим прирік їх, беззахисних, на смерть. Волдеморт прийшов до Поттерів ввечері 31 жовтня 1981 року, вбив Джеймса та Лілі, й спробував вбити маленького Гаррі… однако замість бажаного результату сам потерпів крах. Сіріус, дізнавшись про лихо, відразу відправився к руїнам будинку своїх друзів на своєму мотоциклі. Там він зустрів Гегріда, який отримав наказ від Дамблдора відправити Гаррі до Дурслів. Сіріус віддав Геґріду свій летючий мотоцикл, а сам пішов розшукувати Петіґру. Невдовзі Пітер був знайдений Сіріусом на людній вулиці Лондону, переповненій маґлами. Петіґру загорлав про те, що це Сіріус зрадив Поттерів, відрізав собі палець та перетворився на пацюка, сторивши при цьому сильний вибух – все виглядало так, ніби Сіріус, який тримав чарівну паличку в руках, наслав фатальне закляття. Петіґру зник, а Сіріус був схоплений аврорами Міністерства. Свідки-маґли одностайно визнали виновним Блека. За вбивство 12 маґлів на Петіґру Сіріус отримав довічне ув’язнення в Азкабані, без суду та росслідування.                         

Ув’язнення у Азкабані Редагувати

Сіріус знаходився в Азкабані тривалий час – з листопада 1981 по червень 1993 року (майже 12 років). В цей період свого життя він непреривно боровся за свій розсудок. Не збожеволів він там, як багато інших в’язнів, тільки тому, що був переконаний у власній невинності. Ця думка не була радісною, тож дементори, охоронці тюрми, не могли її висмоктати, але вона зберігала його розум і свідомість, допомогла зберігати силу. Щоб якось поліпшити своє становище, Сіріус час від часу перетворювався на пса; дементори сліпі, не бачили цього й лише відчували, що почуття Блека просто змінюються. Звісно ж вони думали, що той просто божеволіє, як і решта, тож це їх не турбувало. У 1985 році Сіріус став єдиним нащадком Блеків після смерті своєї матері.                            

Втеча з Азкабану Редагувати

В червні 1993 року Азкабан відвідав Міністр магії Корнеліус Фадж. Фадж перевіряв  найбільш небезпечних в’язнів серед яких був й Сіріус. Під час бесіди з міністром, Сіріус побачив на шпальті його газети знімок родини Візлі у Єгипті, де помітив знайомого пацюка. Блек зрозумів, що то Петіґру, що він, на правах домашньої тваринки одного з дітей, буде перебувати у Гоґвортсі. З тієї хвилини в голові Сіріуса хтось мовби запалив вогонь, в нього з’явилося шалене бажання зхопити нигідника Пітера, прояснювалися думки, поверталася сила… І якось увечері, коли дементори відчинили двері камери Сіріуса, щоб подати їжу, той прослизнув повз них у подобі пса; бувши неймовірно худим, Блек зумів прослизнути крізь ґрати. Далі, у подобі пса, доплив до самого берега, подався на північ. Оскільки до навчального року часу було достатньо, в липні Сіріус вирішив хоча б побачити Гаррі. І це йому вдалося ввечері, коли Гаррі втік від Дурслів. Несподівана поява у вигляді пса між домівками на алеї Магнолій призвела до того, що Гаррі, помітивший чиюсь присутність, налякався і мало не попав під колеса Лицарського автобусу. Наступник кроком Сіріуса було прибуття до Гоґвортсу. Опинившись на території замку, він переховувася у Забороненому лісі. В цьому ж році новим викладачем Захисту від темних мистецтв став Ремус Люпин, давній знайомий Сіріуса. Проте просити в нього допомоги було б безглуздо: Люпин вірив, що Блек є сторонником Волдеморта. Єдиним, хто допомагав втекачу, був кіт Герміони Ґрейнджер, Криволапик. Пізніше, не дивлячись на дементорів охороняючих Гоґвортс, Сіріус тричі потряплав ближче до замку.

Перший раз – під час матчу з квідичу «Ґрифіндор-Гафелпаф», щоб побачити на здібності Гаррі на метлі. Однак знову налякав хлопчину, бо той прийняв його за грима – передвісника смерті. Другий раз – потрапив до самої будівлі, планував поквитатися з Пітеґру у Ґрифіндорський вежі. Але Гладка пані відмовилася його впустити, Сіріус неймовірно розсердився і жахливо понівечив портрет за яким ховався прохід. Внаслідок цього ніхто з інших портретів не захотів охороняти гостинну Грифіндору. Ніхто, окрім сера Кадоґана. Звичка сера Кадоґана вигадувати безглузді паролі, які він міняв кожного дня, призвели до того, що Невіл Лонґботом, щоб не забувати паролі, записував їх на папірець… який вдачно зі хлопчачої спальні зпер кіт Криволапик, передавши Сіріусу. Знову пробравшийся вночі Блек зачитав рицарю усі паролі, спокійно пройшов до спальні, і намагався вбити Пітеґру. Саме Пітеґру, а не прокинувшогося і загорлавшого від жаху Рона Візлі… Петіґру зрозумів, що Блек не заспокоїться, поки не знайде його. Тому він швидко інсценує свою смерть (перемазане кров’ю простирадло і декілька волосків Криволапика – не так вже й тяжко) і тікає. Щоправда, недалеко: в домівку Геґріда, де його випадково знаходять Гаррі, Рон та Герміона.

Побачивши погоню за пацюком, Сіріус перетворився на пса і стрибонув на Візлі, що тримав «Скеберса». Разом з Пітером і Роном він помчав до Верескливої Халупи. За ними й Гаррі з Герміоною. Спочатку учні були радикально проти настроєні на Блека, але після розповідей Ремуса та Сіріусу, а головне, після перетворення пацюка на Пітеґру, доволі бистро розібралися, хто кого дійсно зрадив 13 років тому (Сіріус розповів друзям всю правду про події жовтня-листопада 1981). Потім сталося багато подій: Люпин так не вчасно почав перетворення на вовка, Пітер, скориставшись тим, що всі відволеклися, втік, а стараннями Снейпа Сіріуса засудили до цілунку дементора. Але Гаррі і Герміона, використавши часоворот, врятували Сіріуса – він улетів на засудженому до смерті (теж несправедливо) гіпогрифі Бакбику.                                                        

Переховуючись Редагувати

З метою відвести дементорів від Гоґвортсу, Сіріус відправляється зовсім в іншу частину Англії, де «випадкого» з’являється перед маґлами, а після цього переховується у дальніх південних країнах. Для Гаррі Поттера після червневої пригоди Сіріус стає люблячим хрещеним батьком, якому хрещеник повністю довіряє. Саме його першого Гаррі повідомляє про те, що шрам знова починає пікти. Дізнавшись про це, Сіріус негайно повертається до Британії і радить Гаррі, якщо шрам знову заболить, іти прямо до Дамблдора, а також постійно міняти сов при листуванні. Звістка про те, що Гаррі було обрано четвертим чемпіоном у Тричаклунському турнирі зумушує Сіріуса поговорити з ним віч-на-віч. 22 листопада 1994 року Блек побалакав з Гаррі через камін у ґрифіндорській вежі, розповівши про Ігоря Каркарофа, колишнього смертежера та директора Дурмстренґа, і висловивши свої підорзі на його рахунок. Через деякий час Гаррі оповіщає хрещеного батька про те, як помітив на карті мародера Бартеміуса Кравча в кабинеті Снейпа.

В березні 1995 року Сіріус, прикидуючись лагідним бездомним псом, добирається до Гоґсміду, щоб наживо зустрітися з хрещеником. Сіріус вкрай стурбований останніми новинами про плачевний стан Кравча-старшого і припускає, що чорна мітка, випущена під час нападу смертежерів на наметове містечко вболівальників післе кубку світу з квідичу, могла бути начаклована за допомогою палички Гаррі, яку хтось тимчасово «позичив» у нього. До того ж, Сіріус розповідає Гаррі, Рону і Герміоні цікаву історію про кар’ерний шлях Кравча.    

Після завершення Тричаклунського турниру і відродження Лорда Волдеморта, Сіріус був викликаний Дамблдором до госпіталю Гоґвортсу, де знаходився Гаррі, що став свідком всіх страшних подій. Старий директор попросив Сіріуса довіритись Снейпу, забути минулі образи. А також наказав йому сповістити Ремуса, Арабелу Фіґ, Манданґуса Флечера про відновлення діяльності Ордену Фенікса і якийсь час пересидіти у Ремуса.                                                                

Поверення в дім Блеків Редагувати

Сіріус впорався з поставленим завданням, повідомивши необхідних людей про відродження Волдеморта. Повернувшись до дому Блеків на площі Грімо 12, Сіріус запропонував свою оселю Дамблдору як нову штаб-квартиру Ордену Фенікса, бо вона була захищена всіма можливими захисними чарами. На жаль, він досі розшукувався Міністерством магії і змушений був залишатися вдома, немовби під домашнім арестом. Коли Сіріус забажав зробити вилазку і супроводити Гаррі до «Гоґвортського експресу» під виглядом собаки, Мелфої помітили та здогадалися, хто це.

Єдина радість Сіріуса – спілкування з Гаррі. Він починає листуватися з хрещеником майже відразу, як починається новий навчальний рік у Гоґвортсі. Отримавши листа про відновлення болю у шрамі, Сіріус як тільки зміг вийшов на контакт з ним. Перед цим він на протязі цілого дня щогодини вигулькував у каміні і нарешті зустрівшись з Гаррі ділиться з ним інформацією стосовно Фаджа, кажучи, що той за першої ліпшої нагоди змістить Дамблдора з посади і що він переконаний у тому, що старий директор формує собі армію. Він запропонував зустрітись у Гоґсміді але Гаррі й Герміона були категорично проти. Дуже гіркий удар для Сіріуса… В кінці розмови він зазначив, що Гаррі не такий як Джеймс, який не міг жити без ризику.

Настрій Сіріуса, який в пустому домі починав пити та занепадати, трохи поліпшується, коли Гаррі з друзями з’являється в його домі у грудні, хоча не з самих гарних обставин: у Гаррі було реальне видіння про те, як на Артура Візлі напала змія, тому всіх Візлів і його Дамблдор відправив до штаб-квартири. Сіріус намагався стримати палких близнюків Візлі, які хотіли відправлятиса у лікарню Святого Мунґо, де перебував батько, але ті випалили про бездіяльництво Сіріуса… Зрештою, йому вдалося впоратися з дітьми. На різдвяні канікули дім оживає, як і Сіріус. Проте стався один неприємний момент: серьозний конфліт зі Снейпом, який майже завершився бійкою. Пізніше Сіріус подарував Гаррі двійне дзеркальце… Нажаль, хлопець не бажав використовувати це з самого початку. А якби вирішив це б врятувало Сіріуса…

Взагалі Сіріус діяв більше як брат, ніж батько Гаррі. Він заохочував його вступити в бій против Амбридж і підтримував ідею створення Дамблдорової армії. Він охоче розповідав Гаррі про все, відповідаючи на цікавлючи його питання, однак інші вважали, що хрещеник Блека ще малий для такої інформації.                                                                 

Битва у Відділі таємниць та смерть Редагувати

Лорд Волдеморт весь рік намагався здобути пророцтво стосовно нього та Гаррі, яке знаходилося у Міністерстві магії у Відділі таємниць. Темний Лорд був в курсі того, що забрати пророцтво може лише той/ті, про кого йдеться мова і, не бажаючи сам йти до Міністерства, виманює Гаррі. Для цього Волдеморт використовує виманологію, показуючи парубку фальшиве видіння у якому він катує Сіріуса. Гаррі намагається зв’язатися з хрещеним батьком через камін але йому відповідає домовий ельф Крічер. Крічер вже перейшов на сторону смертежерів і тому збрехав, що Сіріуса зараз немає вдома; насправді, він годував Бакбика на іншому поверсі. Гаррі разом з Роном, Герміоною, Джині, Невілом Лонґботом та Луною Лавгуд відправляється у Міністерство, де зіштовхується зі смертежерами.

Про це Орден дізнається від Северуса Снейпа. На підмогу Гаррі в Відділ таємниць Дамблдор вітправляє найкращих бійців. В їх складі Сіріус, який сам наполіг на відправці у бій. В ділі Сіріус яро б’ється з Долоховим, обмінюється декільками словами з Гаррі, рятує його від смертоносного заклинання і пропонує тому бігти з поля бою. Після, Сіріус починає дуль з Белатрисою Лестранж. Від першої «Авади» Сіріус ухилився, а друга попала йому у грудь, Сіріус падає за таємничу чорну завісу позаду і зникає. Гаррі намагається піти за ним, проте Люпин відмовляє, кажучи, що із завіси живими не виходять. Після Гаррі дуже горював, злився на себе і оточуючих але все ж таки після наставлянь Дамблдора і розмови з Лавгуд почав відходити та повертатися до нормального життя.                                                                           

На інших мовах

Випадкова вікі