FANDOM

Файл:QbRp mKvFpU.jpg

Фенрір Ґрейбек (англ. Fenrir Greyback, рос. Фенрир Сивый) — старий перевертень-вовкулака, відомий своєю жорстокістю та кровожерністю. Про нього можна навіть сказати, що він «ідейний борець за права перевертнів». Саме він заразив Ремуса Люпина, коли той був ще дитиною. Так Ґрейбек помстився батькові Ремуса за те, що він чимось йому не догодив. Також Фенрір загриз хлопчика на прізвище Монтгомері, мати якого відмовилася співпрацювати зі смертежерами.

Взагалі, кусати дітей, перетворюючи їх тим самим у собі подібних, — це цілеспрямована тактика Грейбека: «Кусайте їх юними, ростіть далеко від батьків, в ненависті до нормальних чарівників». Він вважав, що оскільки діти більш вразливі, то таким чином на них легше впливати.

Ґрейбек прагне покусати якомога більше людей, поповнюючи ряди своїх прихильників та плекаючи думку створити армію перевертнів, здатних здолати «звичайних» чарівників. Зрозуміло, що Волдеморт знайшов в особі Фенріра палкого послідовника.

Втративши контроль над собою або просто бажаючи вчинити вбивство, Ґрейбек може загризти свою жертву на смерть, навіть коли знаходиться в людській подобі. Так, в шостій книзі під час першого нападу на Гоґвортс він ледве не загриз Білла Візлі, проте завдяки вчасно вжитим заходам та тому, що Фенрір знаходився в людській, а не в вовчій формі, Білл не стає вовкулакую, але в нього на обличчі залишаються дуже негарні шрами та з'явилась звичка їсти недосмажені стейки з кров'ю. Незважаючи на це, Флер Делякур його не кинула, тому що насправді його кохала. Білл одружився з нею у сьомій частині, весілля відбулося біля будинку Візлі («Барліг»).

У сьомій частині Фенріру разом з єгерями вдалося захопити Гаррі, Рона та Герміону. Він доставляє їх в помістя Мелфоїв, де Белатриса Лестранж погрожувала Герміоні, що якщо та не розповість необхідну їй інформацію, то Фернір з нею «пограється».

В 1998 році Ґрейбек також приймає активну участь у другому нападі на Гоґвортс, під час якого він мало не вбив Лаванду Браун, але був вчасно відкинутий закляттям Герміони і виведений з ладу гадальною кулею професора Трелоні. У Великій залі його долають Рон і Невіл.

Етимологія Редагувати

Прототипом Фенріра Ґрейбека є герой германо-скандинавської міфології страхітливий вовк Фенрір (Fenrisulfr), дитина Локі та гігантеси Анґрбоди. Фенрір був ув'язнений богами, але в кінці світу він скине пута, та в часі Раґнарок пожере Одіна, після чого буде забитий сином Одіна Відаром, котрий або вразить його мечем в серце, або роздере його пащу (різні джерела подають різні версії).

Випадкова вікі